Re: Tack
Så här säger STF: "Före mitten av juli och efter mitten av augusti är det som regel gott om plats [i fjällstugorna]."
Per definition blir det aldrig fullt i STF:s stugor. Det finns alltid extra madrasser eller gäster som kan tänka sig att sova i samma säng för att ge plats åt en vandringsvän.
Du verkar tycka om att tälta så det är klart du ska prova det.
Spara vikt på mat och bränsle istället-du behöver aldrig bära mer än en middag och två luncher längs Kungsleden då varannan stuga har försäljning. Förresten, stoppa ned lite nödlivs också så jag inte får hela forumet på mig för detta tips...
Ha en trevlig tur!
Min erfarenhet är att stuggäster oavsett nationalitet tenderar att bli mer och mer morgonpigga i förhållande till stugornas beläggning. Som stugvärd längs Kungsleden träffade jag inte sällan på gäster som var framme lagom för att inta lunch och sedan sängläge.stefant; sa:När det gäller tält lutar det åt att vi försöker låna ett lite bättre tält än det vi har, alternativt slopa tält och hålla oss till stugorna.
Förresten, är det Den Tyska Modellen som gäller om man vill få sängplats i fjällstugorna under högsäsong, d.v.s. anlända redan tidigt på eftermiddagen? Blir det ofta fullt och vad gäller i så fall? Bör man ha ett rejält liggunderlag med sig ifall man måste sova på golvet?
Så här säger STF: "Före mitten av juli och efter mitten av augusti är det som regel gott om plats [i fjällstugorna]."
Per definition blir det aldrig fullt i STF:s stugor. Det finns alltid extra madrasser eller gäster som kan tänka sig att sova i samma säng för att ge plats åt en vandringsvän.
Du verkar tycka om att tälta så det är klart du ska prova det.
Spara vikt på mat och bränsle istället-du behöver aldrig bära mer än en middag och två luncher längs Kungsleden då varannan stuga har försäljning. Förresten, stoppa ned lite nödlivs också så jag inte får hela forumet på mig för detta tips...
Ha en trevlig tur!