När Lättpackningsforumet startade tänkte jag genast, vad skönt, nu slipper vi **** *****, en person som aldrig försummade en chans att förlöjliga och inte bidra. Det gjorde vi också, men jag har tappat räkningen på alla inlägg av andra om att man träna sin kropp istället och att bara man har kondition så kan man bära vilka bördor som helst (utan förklaring varför man skulle vilja det). Jag undrade en gång elakt om en sådan skribent kanske varit lite ensidig i sin träning - det hade iaf det goda med sig att vederbörande inte hörde av sig igen.
Och i Alven-tråden nyss var det nån som undrade vad man nu skulle göra med denna lätta packning (bara gå??? Svar, istortsett, ja, för en del är det faktiskt grejen. Det finns alltså de som inte måste bära med sig hela sin vardag eller nyttja alkohol för att stå ut med naturen).
Men, vi behöver inte den diskussionen en gång till. Om jag modererade detta forum skulle sådana inlägg - samt denna tråd -
saklöst raderas eftersom de inte passar in i forumets ämne - de kanske hör hemma någon annanstans, men då har de ändå redan skrivits hundra gånger förut.
Så då får någon annan moderator inskrida. På tiden!
Vad jag har att säga i ämnet finns på http://www.huthyfs.com/lattpack.html
Sidan uppdateras allteftersom nya erfarenheter och idéer tillkommer.
Väl rutet!