Eller så var det en reaktion på att du kastar ur dig en censurerad svordom och är otrevlig, för att jag reagerade mot att jörgen länkade till en artikel som krävde att man betalade för en prenumeration.
Men taget ur sitt sammanhang kan man tolka det som något negativt om lättpackning. Jag kallar ju t.o.m. kläderna för hifi, dvs. high fidelity, som brukar vara ett positivt omdöme. Hur kan du tolka det som negativt? Eller är det att jag kallar enkelvävstält för puppor? Man börjar ju undra hur du läser inlägg.
Antingen misstolkar du (medvetet eller omedvetet) eller så har du väldigt ömma tår.
Nu skall jag kanske erkänna att jag brusade upp något när jag läste ditt inlägg och betedde mig otrevligt mot dig (medvetet eller omedvetet?)
Men JA! Det kan nog bland annat vara baserat på att du använder dig av uttryck som puppor och hifi-kläder.
HiFi-High fidelity = positivt!? Nja!
Känner man till något om lättpackarkulturen så vet man också att dessa kläder är väldigt avskalade, saknar allt "lull-lull" och är så pass enkla som de behöver vara och därmed saknar all form av high fidelity.
Andra uttryck du använder dig av: "Lättviktskapitalism", "Kul att du blir arg", "Har ditt excelark gått förlorat", "Vad är det för dumt påfund...", "Snacka om klubb för invärtes beundran".
(För övrigt har jag hört talas om "inbördes beundran" men inte "invärtes-". Men jag kanske missuppfattade dig. Medvetet eller omedvetet?)
Ser inte detta, i huvudtaget, som något positivt omdöme utan snarare sarkastiskt.
Och som du själv borde vara medveten om så är jag inte den enda som reagerat på din "otrevliga" ton i den aktuella tråden.
//Peter