Att argumentera att andra inte skall använda flytväst tror jag ingen vill göra, men däremot kan varje individ ha sina personliga argument beroende på den miljö som han/hon paddlar i.
Nej jag hoppas verkligen inte någon propagerar för att a n d r a inte ska använda flytväst..
Jag fråntar inte på något sätt rätten till självbestämmande eller eget ansvar men man bör vara medveten om att ens beslut faktiskt kan påverka andra medmänniskor också, vare sig man vill eller inte. Det kan dessutom bli extra knepigt när man är lite halvkänd i branchen som t ex Kåre och är rätt intimt förknippat med ett företag som förespråkar en annan mer prylbaserad säkerhet. Vad gäller där, säljer man en sak till sina kunder men kör själv med annan agenda? Visst är det nu 25° varmt i vattnet, bleke och man bottnar så har nog ingen flytväst på sig, men det är väl ändå inte det som disskusionen handlade om?
Jag är själv inte så värst prylfixerad och gillar att paddla lätt men att ta bort flytvästen känns som man har börjat i lite fel ända..
/ Ulf