Jag tycker du fått fina svar här.
Du kan hjälpa oss lite här, har du tänkt gå från stuga till stuga eller tälta?
Det är väldigt lite man MÅSTE ha med sig men ska ni inte tälta BÖR ni ha med en vindsäck eller liknande för nödsituationer.
Förhoppningsvis och troligtvis behöver ni inte använda den, men behöver ni använda den och den inte finns med är det illa.
Har själv över 25 års erfarenhet med fjällvandringar stort sett varje år, och har hittills fått stanna EN gång sommartid för att slå upp tältet oplanerat.
Då var det extrem dimma, ca 3-5 meter sikt innan jag förlorade min vandringspartner ur sikte.
Vi fick tälta och spela Yatzy ett par timmar innan det lättade så att det var försvarligt att gå vidare. Detta var dock oledat i Sarek, på välanvänd led hade vi nog kunnat gå vidare.
Första förbands-kit är också en sådant säkerhetsgrund som absolut BÖR vara med, men förhoppningsvis inte behövs. Detta gäller också reparationskit.
Nödskydd, första förband och rep-kit samt regnkläder är de enda sakerna i packningen jag hoppas jag drar med mig i onödan på vandring.
Hej!
Vi hade tänkt att tälta och jag är påväg att köpa detta tält - http://www.outnorth.se/urberg/2-person-tunnel-tent-1size-green.php?group=prod_prod_grp-s1/371
Vad tycker ni om tältet? Verkar det bra och tillräckligt eller måste jag köpa en bättre och lättare?
Jag räknat med första hjälpen och småsaker som tältlampa och sådant väldigt noga!
Dock har en jag annan fråga, Har ni några favorit platser som man måste se?
/Kahin