Jag har kollat lite på hans filmer. Tycker de är fina. Inget prat o fin natur.
Fjällvandrare död i Ultevis naturreservat i Jokkmokk kommun
- Trådstartare Niblet
- Start datum
Liknande trådar
Han var en mästare på att göra upp eld! Filmerna innehöll mycket matlagning över eld.Jag har kollat lite på hans filmer. Tycker de är fina. Inget prat o fin natur.
På kalfjället, nära skogsgränsen. Några 100 meter åt öster löper en stig. Via den stigen går det att ta sig till vägbommen vid Sitoälvsbron där Storms bil stod parkerad.Tack Anders.
Står det något om han återfanns ovan eller nedom trädgränsen? Pågående nederbörd? Snödjup och snökvaltét?
Är det någon led eller stig i närheten?
Thure
Det stod 0,8 mm nederbörd per timme vid 4.00 på morgonen. Snödjup och snökvalitet nämndes inte.Tack Anders.
Står det något om han återfanns ovan eller nedom trädgränsen? Pågående nederbörd? Snödjup och snökvaltét?
Är det någon led eller stig i närheten?
Thure
Ok då stämde nog den här bilden hyfsat bra.
Behöver inte vara media som förvrängt. Kan ha varit polisens presstalesperson som gått ut med preliminära uppgifter.Intressant men kanske inte helt oväntat hur mycket "information" i media som visade sig vara fel.
Han fick alltså problem på lägerplatsen och lämnade aldrig den verkar det som.
Att kroppen var invirad i tältduken kan tyda på att tältet blåst sönder och för att överleva försökte Storm använda resterna av tältet som en improviserad vindsäck. Storms kropp hittades intill ett klippblock. Sökte han lä för vinden? Det jag dock undrar över är: var är sovsäcken? På ett videoklipp som lades ut i belgisk media i början av november syns sovsäcken när Storm filmar innifrån sitt tält.Intressant men kanske inte helt oväntat hur mycket "information" i media som visade sig vara fel.
Han fick alltså problem på lägerplatsen och lämnade aldrig den verkar det som.