Re: Hur farligt är det egentilgen...?
Två tyskar under 2001. Av någon anledning fungerar det inte att lägga två länkar efter varandra, därför finns den sista länken längst ner i brevet...
Kebnekaise april 2001:
Scouterna såg skidspetsar sticka upp på Kebnekaise
Personligen tycker jag att diskussionen är viktig men att den borde vara mycket mer balanserad och nyanserad.
Det blir så trist med påhopp både åt höger och vänster...
Det vore intressant att få höra solovandrare berätta om hur de gör riskbedömningar och om de ökar säkerhetsmarginalerna, inte bara ett svar av typen "självklart är man försiktigare", utan mer beskrivande och analyserande.
Ha en bra dag!
/JOHAN
Kebnekaise augusti 2001:
Död man hittad på Kebnekaise
[Ändrat av johanl 2003-06-24 kl 15:27]
cnygardh; sa:Jag upprepar frågan.... Hur farligt är det egentilgen...? Kan någon i detta forum påminna sig när en ensamvandrare i Sarek eller Keb senast har omkommit?
MVH ///Claes
Två tyskar under 2001. Av någon anledning fungerar det inte att lägga två länkar efter varandra, därför finns den sista länken längst ner i brevet...
Kebnekaise april 2001:
Scouterna såg skidspetsar sticka upp på Kebnekaise
Personligen tycker jag att diskussionen är viktig men att den borde vara mycket mer balanserad och nyanserad.
Det blir så trist med påhopp både åt höger och vänster...
Det vore intressant att få höra solovandrare berätta om hur de gör riskbedömningar och om de ökar säkerhetsmarginalerna, inte bara ett svar av typen "självklart är man försiktigare", utan mer beskrivande och analyserande.
Ha en bra dag!
/JOHAN
Kebnekaise augusti 2001:
Död man hittad på Kebnekaise
[Ändrat av johanl 2003-06-24 kl 15:27]