Det var ju precis det jag funderade på men verkar ju som en dålig idé pga stålets hårdhet kontra aluminium? fast jag tänker lite att det blir ett sidotryck på ytterröret om man bultar fast och spelet borde minimeras och allt blir mycket tightare..nya ramryggsäckar har stålbult rätt igenom alurör med låsmutter.I så fall, varför inte köra bult med låsmutter (och brickor)? Borde bli noll spel.
//J
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?
- Trådstartare blomberger
- Start datum
Min vägde 2,1 kg inkl säck sist jag kollade.Hur mycket väger en vanlig allmän Gyro? Läst uppgifter om 2,2kg. Stämmer det med verkligheten? Å hur mycket väger en tom ram?
En Arcteryx Bora 65 väger 1,9 nånting och den påstås vara stabil, men jag gissar att en Gyro är stabilare.Det är imponerande lätt. Finns väl inte många lättare ryggsäckar idag som är lika stabila. Seekoutside kanske.
Här är min Tibet 60 expedition gyro
Pyramidöppning.
Nytt avbärarsystem
Ny gyro justeringsband
Raven expedition gyro ram
30l orig packsäck,skall sys på original skinnlogo senare
En passande gammal kånken "daypack"
Blir väl ca 120l total packvolym
Pyramidöppning.
Nytt avbärarsystem
Ny gyro justeringsband
Raven expedition gyro ram
30l orig packsäck,skall sys på original skinnlogo senare
En passande gammal kånken "daypack"
Blir väl ca 120l total packvolym
Bilagor
-
20240509_192234.jpg1 MB · Visningar: 51
-
20240509_192049.jpg2.1 MB · Visningar: 49
-
20240509_192029.jpg2.7 MB · Visningar: 47
-
20240509_192017.jpg1.9 MB · Visningar: 51
-
20240509_191914.jpg1,012.2 KB · Visningar: 54
-
20240509_191851.jpg1,004 KB · Visningar: 56
-
20240509_191710.jpg1 MB · Visningar: 58
-
20240509_191658.jpg1.1 MB · Visningar: 54
-
20240509_191645.jpg1 MB · Visningar: 52
Så nu har jag i "spara" samlingen som är färdiga som jag vill ha dem:
Haglöfs Alaska 99
Fjällräven Tibet 60e gyro
Fjällräven Tibet 80e gyro
Fjällräven minigyro expedition Tind 60
Håller på med en liten bastard oxå:
Fjällräven tind expedition ram
Mantorsele
Seek outside höftbälte
Xpack x51 material 95l säck so precipice
Haglöfs Alaska 99
Fjällräven Tibet 60e gyro
Fjällräven Tibet 80e gyro
Fjällräven minigyro expedition Tind 60
Håller på med en liten bastard oxå:
Fjällräven tind expedition ram
Mantorsele
Seek outside höftbälte
Xpack x51 material 95l säck so precipice
Visa bilaga 44320kilsbergen, strålande sol. Min Gyro är på helgtur.
Vad kostar bälte och axelremmar idag? Finns de att beställa fortfarande?Jo jag vet men jag tänkte förskona fjällräven/naturkompaniet från alla mina frågor och beställningar då jag känner mig dryg. Fast nu idag har jag mailat dem igen och beställde då även ett nytt gyrobälte,nu är mina gyros snart helt nya och fixade och överlever säker 40 år till ☺️
Jag har tidigare köpt ett svart höftbälte från Fjällräven till min Raven Expedition, är det samma bälte som används på Gyro? Skulle jag kunna montera det på en Gyro-ram eller kräver det ett särskilt Gyro-höftbälte?
Senast ändrad:
Finns bättre grejor bland båtprylar, ring till riggbultar mm https://www.biltema.se/bat/dackutru.../ring-till-vantskruv-15-mm-10-pack-2000032475Vanliga nyckelringar är nog för grova, men söker du i en välsorterad sportfiskebutik kan du säkert hitta rf fjäderringar av lämplig storlek.
Finns andra dimensioner hos Erlandssons och Hjertmans. Lätta att sätta dit och ta bort och sitter säkert
Det är olika bälten.Vad kostar bälte och axelremmar idag? Finns de att beställa fortfarande?
Jag har tidigare köpt ett svart höftbälte från Fjällräven till min Raven Expedition, är det samma bälte som används på Gyro? Skulle jag kunna montera det på en Gyro-ram eller kräver det ett särskilt Gyro-höftbälte?
Gyrobältet kostade 400kr när jag köpte och justeringsrem,sprintar medföljer ej.
Då får man nog borra upp hålet på sprinten om man det ska fungera.Finns bättre grejor bland båtprylar, ring till riggbultar mm https://www.biltema.se/bat/dackutru.../ring-till-vantskruv-15-mm-10-pack-2000032475
Finns andra dimensioner hos Erlandssons och Hjertmans. Lätta att sätta dit och ta bort och sitter säkert
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg