Det kan jag tänka mig,fjällräven is still going strong,de har fortfarande reservdelar på lager och världens bästa kundservice.Mitt "kännetecken" på en Fjällräven Gyro är dom runda rörböjen n framåt nederst på ramen. men jag kan ha fel. Slänge för ett antal år sedan 40 årgångar av kataloger från Fjällräven, massor av kataloger från Caravan, Klättermusen, Karrimor, Hillberg, Haglöfs så jag kan inte kolla länge. Jag har en Nepal ram men med en annan större säck: Har man bott i Örnsköldsvik som jag ock hade några bekanta som jobbade på Fjällräven gick det att köpa specialare och prototyper som aldrig kom i serietillverkning.
/Per
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?
- Trådstartare blomberger
- Start datum
Mitt "kännetecken" på en Fjällräven Gyro är dom runda rörböjen framåt nederst på ramen. men jag kan ha fel. Slängde för ett antal år sedan 40 årgångar av kataloger från Fjällräven, massor av kataloger från Caravan, Klättermusen, Karrimor, Hillberg, Haglöfs så jag kan inte kolla länge. Jag har en Nepal ram men med en annan större säck.
Har man bott i Örnsköldsvik som jag och hade några bekanta som jobbade på Fjällräven gick det att köpa specialare och prototyper som aldrig kom i serietillverkning. Fick tips om att åka till Fjällräven Outlet eller vad då hette.
OT Hade en röd prototypjacka som jag glömde där där jag vindsurfade i mitten av 80-talet. Sådär 5-10 år senare fanns den på en ideiell loppis med mitt min namnlapp kvar.
/Per
Bor även jag i Örnsköldsvik. Du köpte väl tillbaka din röda jacka?
Nej. Den var så sliten då .Bor även jag i Örnsköldsvik. Du köpte väl tillbaka din röda jacka?
Jo jag vet men jag tänkte förskona fjällräven/naturkompaniet från alla mina frågor och beställningar då jag känner mig dryg. Fast nu idag har jag mailat dem igen och beställde då även ett nytt gyrobälte,nu är mina gyros snart helt nya och fixade och överlever säker 40 år till ☺️Den detaljen levereras ihop med den nya mer vadderade axelremmarna som går att beställas från Fjällräven. Kontakta Fjällräven så kan de säkert skicka till dig.
För originalaxelremmarna används inte denna detalj.
En direkt kommentar är att du bör undvika helgängade bultar då det finns en uppenbar risk att de nöter i aluminiumramens hål när du rör dig (skruvarna är ju av hårdare material).Jag funderar på att byta ut sprintarna mot permanent åtdragna bultar och låsmuttrar,finns det någon nackdel med det förutom viktökning mån tro?
Rent generellt har jag svårt att förstå vitsen att byta då origininalsprintarna fungerar bra?
Som
Jo jag vet men jag tänkte förskona fjällräven/naturkompaniet från alla mina frågor och beställningar då jag känner mig dryg. Fast nu idag har jag mailat dem igen och beställde då även ett nytt gyrobälte,nu är mina gyros snart helt nya och fixade och överlever säker 40 år till ☺️
Som vanligt hos Naturkompaniet/Fjällräven fick jag blixtsnabb hjälp och support med entusiasm från deras sida att man håller dessa guldklimpar vid liv fortfarande år 2024. Fantastiskt företag kan inte säga annatJo jag vet men jag tänkte förskona fjällräven/naturkompaniet från alla mina frågor och beställningar då jag känner mig dryg. Fast nu idag har jag mailat dem igen och beställde då även ett nytt gyrobälte,nu är mina gyros snart helt nya och fixade och överlever säker 40 år till ☺️
Jag har gjort det.Tänkte beställa nya axelremmar via naturkompaniet till min gyro. Någon som gjort det tidigare och vad är priset?
350kr har jag för mig. Komplett och Förberedd för toppstramare och har bröstrem med fjällrävenlogga. Mycket bra och prisvärt tycker jag
Jo det fungerar bra men Tänkte få det lite mer stumt och fast och faktiskt undvika att hålet nöter upp.En direkt kommentar är att du bör undvika helgängade bultar då det finns en uppenbar risk att de nöter i aluminiumramens hål när du rör dig (skruvarna är ju av hårdare material).
Rent generellt har jag svårt att förstå vitsen att byta då origininalsprintarna fungerar bra?
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg