Annelis förhoppning med det här var att få igång en diskussion i ett ämne som är viktigt men också mycket känsligt. Hon har ibland sagt att hon tycker att det är en tråkig attityd i forumen ibland men jag är helt övertygad om att hon inte har lämnat utsidan för att hon inte tålde lite buffliga toner. Hon är inte den som viker sig i första taget och hon har kevlarförstärkt skinn på näsan som någon uttryckte det en gång. Har hon valt att lämna utsidan har hon haft en god anledning till det. Kanske inte hela anledningen framgår här, men en god anledning har hon haft, det är jag övertygad om. Vad jag förstått upplevde Anneli en hotsituation just då men hon avsåg att komma tillbaka så snart den hotbild hon upplevde hade blåst förbi. Att ifrågasätta att någon upplever ett hot är som att ifrågasätta att jag upplever att äpple smakar bättre än päron.
Sedan dess har Anneli hamnat i annan turbulens som gör buffligheter på utsidan förhållandevis bagatellartade. Hon har sedan hon skrev det här fått besked om att hon har en knöl som man misstänker är elakartad och hon har genomgått flertalet undersökningar de sista två-tre veckorna och befinner sig fortfarande mitt i det (detta skriver jag med tillstånd från Anneli). Som terapi, som hon uttrycker det, håller hon nu på att snickra på en egen hemsida.
Gällande det öppna brev Anneli ställt till arrangörerna och STF har hon fått svar från Storulvån här. Jag reagerar på att platschefen på Storulvån inte anser att det finns anledning att vidta några åtgärder efter att en gäst uppmärksammat henne på att minderåriga kunnat köpa alkohol på stationen. Jag själv skulle prata med både mig själv och personalen och bättra på informationen.
Anneli fick besked från STF att hon skulle få svar från STF centralt och att de skulle återkomma och sådant kan ju ta tid. Får hon ett sådant besked vidarebefordrar hon det till Utsidan för komplettering här.
Vad gäller Utemagasinet så har Anneli inte fått något svar alls. Brukligt är väl att man svarar men de kanske laddar för något i nästa nummer. Vi får väl hoppas att det i så fall är på anständig nivå och förhoppningsvis konstruktivt.
Vilken ton det är i ett forum är alltid upp till den som håller med hemsidan att bestämma.
Kajsa
Vän till Anneli