Finnmarksturen 2000

• Trådstartare jobbigt@hotmail.com (Babianhäck)
  • Start datum

jobbigt@hotmail.com (Babianhäck)

Gäst
FY fan...det var det jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv. Till nästa år skall jag träna.

En härlig tur!

Årets FMT var den bästa av dom tre som jag åkt. Lagom varmt och soligt och stigarna var lagom fuktiga så att fästet var bra med lite damm. Sedan tycker jag att alla funktionärer skall ha ett stort tack då jag vet att dom ställer upp idiellt. Men en sak tycker jag var sämre detta år och det var att det var så tyst mellan alla mortionärer, lite social tycker jag att man ska vara. Det skadar ju aldrig om man hejar och puchar på varandra i spåret. Tyvär blev det ingen höjdar tid då jag drog av en ryggmuskel på försommaren som tvingade mig till att ta det lungt.

//Lt.Karlsson

Kanontur

Cyklade för första gången ett mountaibikelopp och det blev en härlig upplevelse även om 112 km får ändan att ömma och benen bli lite stumma. Mest ont fick jag faktiskt i nacken (hur tränar man den?). Annars tycker jag att det var en underbar tävling. Rolig och jobbig. Men man behöver vara bra tränad. Tack till alla funktionärer och åskådare, jag kommer tillbaka

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg