Fall i tradsäkringar tråd!!!

Trevlig läsning! Tackar.

är fortfarande förvånad att mitt psyke återhämtade sig efter en sån introduktion. Trots frekvent användande sen dess syns fortfarande märket från det fallet på #3/4-kilen som kanske räddade mitt liv.
Jag tror det är tvärtom, att incidenter som denna tidigt är bra för ledpsyket. Ta mig till exempel. Jag hade curlat med mig själv hur länge som helst att jag blev livrädd att gå på och riskera falla med tre bomber säkringar, en vid foten, en vid midjan och en precis över huvudhöjd(!). Det var bl a denna incident som fick mig att ta tag i min obefogade rädsla.

Jag upplever att de som ordentliga fall i början av sin "karriär" har lättare för att göra det senare, i alla fall om de klarat sig utan skador. Jag vet folk som klättrat länge som inte ens vågar falla i topprep, utan ropar alltid "ta hem" innan ett pari som ev. skulle kunna ge dem en aning pump. De har gjort så så pass länge att de inte kan konvertera.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg