Få plats med fristående kök i Terra weekend

Kul att tipset bar frukt, det var ju lite av en chansning! Jag är mycket nöjd med mina FM-brännare, men har som sagt en bredare kastrull till. Står din kastrull stadigt på brännarens stöd? Funkar den breda lågan ihop med smal kastrullbotten?

Tusen tack för det tipset!
Grytan står stadigt, ingen risk att den glider av eller så. Men visst, eftersom grytan är mer hög än bred så blir det kanske lite mer rangligt än med en bred och låg gryta. Men hur som helst är det ljusår bättre än en hög smal gryta på toppmonterat kök. Har bara testat som snabbast nu, men det ser ut som lågan träffar perfekt inom värmeväxlaren. Ska testa lite mer ingående i helgen.

Bilagor

• asdf.jpg
    asdf.jpg
    152.4 KB · Visningar: 614
Jag har idag ett Optimus Terra Weekend HE-set

(...)

Har sneglat lite åt Primus Express Spider. Det är det minsta köket jag har sett. Men svårt att avgöra om det skulle få plats från bilder och specen.

Vad tror ni? Kan det funka eller ska jag svälja stoltheten och förvara brännaren utanför grytan?
:

Primus Express Spider får plats i ett Optimus Terra Weekend HE. Jag tror inte, jag vet... :)

Titta här:

http://mostlywalking.blogspot.fi/2012/08/my-current-kitchen.html

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg