Enos café

Tror man kunde swisha om jag inte minns fel men jag hade iaf ingen täckning på varken telia eller comviq där. Fast några andra hade tror jag. Nån annan som kan bekräfta? Väldigt trevligt ställe iaf o trevlig ägarinna! Önskar vi stannat längre där istället för att hoppats på att avsluta vår vandring med en öl i Ritsem. Fanns inte. Ritsem är inget att hänga i julgranen.

Var där för några dagar sedan och det gick utmärkt med Swish. Hon sa att hon hade wifi men eftersom jag hade bra mobilkontakt via Telia så körde jag på det.

Redan när jag gick genom Änon för 9 år sen, har jag för mig att det var god täckning med Telia EDGE i vistet!
Lär vara ännu bättre idag i och med nyuppförda LTE 700/800 master i Ritsem.
Fast det är ju inget större problem att tanka en ordentlig sedelbunt Astrid om det är i planerna att fika på ett så högtidligt ställe?

Inte för det hör till frågan, granska gärna tunnbrödet innan du köper det. Luktade lite si och så när jag var där för några veckor sedan...

Hur svårt är det att ha kontanter med sig? Det är en övertro på att tekniken alltid fungerar i norr och kommer du till ett läge det behövs kontanter så står du där.

Hur svårt är det att ha kontanter med sig? Det är en övertro på att tekniken alltid fungerar i norr och kommer du till ett läge det behövs kontanter så står du där.

Det är sant, men jag förstår samtidigt på sätt och vis motståndet till att vilja ta ut dem, numera. Eftersom färre och färre butiker bak i byarna och städerna vill ta emot dem hamnar de bara på hög.
Förskottsbetalning med swishen och ett lösenord som skickas med transaktionen kunde vara ett alternativ, om man vet att man ska besöka ett ställe ute i ingenstans. STF har kört med liknande i sina stugor.

Har alltid med kontanter som täcker hela vandringens utlägg, teknik strular för ofta för att förlita mig på kort.

Är ju bara att sätta in dom i en insättningsautomat när man kommer hem om man inte fick användning för dom ...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg