Enkelt, billigt friluftsliv

Om bugdeten är begränsad till 2000 om året så köper man (om man nu inte kan låna) ett tält för 800 kr, en sovsäck för 400 kr och en ryggsäck för 400 kr och ett liggunderlag för 150 kr och ett kök för 198 kr. Så ger man sig ut i flera år med de prylarna och är glad och nöjd.

Om man ska ge sig ut på så vådliga expeditioner att man verkligen behöver top-of-the-art-utrustning så är det troligen redan en livsstil, och då får man kanske vänta några år extra på att spara ihop till de dyra prylarna. Men friluftsliv KRÄVER inte dyr utrustning.

Tack Ulrika, !
Det du skriver är en rimlig beskrivning på enkelt, billígt friluftsliv
Det duger bra med dom grejor man kan få för dom pengarna, jag hade själv enkeltält för 98 kr,
under många vintervandringar, men hade förståss en bra sovsäck.
De här grejorna funkar vår, sommar och höst, när det inte är för kallt.
Om man sedan får smak på utelivet finns ju annonser här på utsidan, samt medlemmarnas
recentioner och tips.
Och om man kan köpa beg. grejor för 2000:- får man ännu bättre grejor.

Bilagor

• skralen1.jpg
    skralen1.jpg
    43.5 KB · Visningar: 541
Nyfiken fråga: Vad kostar din fotoutrustning? Din cykel? Din skidutrustning?

800:- (Har ett gammalt analogt kamerahus visserligen som jag inte använder också. Fick den som en avbetalning på en skuld=1500:), noll och noll. Hann inte längre innan 'skiten' började.

Men vissa saker behöver man ju inte köpa eget direkt, några gånger lönar det sig ju att hyra i början, typ skidor och kajak. Så man vet vad man vill ha/behöver. Cyklar har jag plockat ihop sen barnsben, så den kostnaden behöver inte bli så stor för de turer/semestrar jag planerar. Mellansverige och kanske Gotland.

peter

Där har vi nog kärnan i det hela. Jag har nog också fritidsutrustning för 50 000, men det inkluderar alla mina fritidsintressen. Friluftslivet är ett av mina intressen, men inte det enda (och det delas heller inte av övriga familjemedlemmar) så därför kan jag inte lägga alla pengar på det.

Blir det något forum eller?

Så här efter 11 sidor i denna tråd (som egentligen bara är en förslags tråd angående nya funktioner) är det väl dax att få till denna "Bra o billigt" tråd!

Nåt man kan uttnyttja om man har begränsad budget, och inte har råd i början med tältköp,
är de fasta vindskydd som finns lite varstans, samt grottor och kolarkojor.

Bilagor

• hoknasfar.jpg
    hoknasfar.jpg
    25 KB · Visningar: 493
  • vindskholms.jpg
    vindskholms.jpg
    54.3 KB · Visningar: 498
  • holm4.jpg
    holm4.jpg
    33 KB · Visningar: 497
Kan vi få lite admin respons på det här? Inte för att stressa men förslaget har varit uppe ganska länge nu.

Så kan det säker vara, men det vore bra om någon ansvarig kunde säga det rakt ut. För övrigt tror jag att Utsidan tjänar på att förbättra sitt forum. Det borde innebära fler besökare och större möjlighet att sälja annonser. De flesta förespråkarna för detta subforum verkar handla i affärer ibland, så helt opåverkade av reklam lär vi ju inte vara.

Det tyder väl inte

11 sidor på direkt.....men duktigt av dig att göra dig till talesman för alla utan att fråga om lov först, mitt fick du inte....

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg