Oj, här var det fullt med högdraget pekpinnande! Nåja, det är väl normalt för forumet.
Kul och aktuell frågeställning tycker jag: prepping och krisberedskap ligger i tiden och betydligt fler människor kommer att vilja ha off grid-prylar i hemmet (vilket är jättebra). Då känns det klart värdefullt om friluftsköken kan göras enklare och säkrare att använda. Jag tror absolut att det finns innovation att göra. Nördandet i den här tråden visar också att man kan resonera mycket och länge kring kökens olika detaljer och hur de påverkar användandet.
Tyvärr är väl det här forat inte idealt för att samla information, eftersom folk här är vana användare som helt glömt (eller inte vill erkänna) att det skulle kunna vara svårt att hantera ett friluftskök. "Användarvänlighet" brukar dessutom inte stå högt i kurs bland erfarna användare (jfr t.ex med hur programmerare ser på Apple-produkter). Om jag skulle rekommendera något vore det alltså att även ta in information från "nybörjare" (kunde vara en väldigt kul övning om det görs praktiskt, bara man tänker på säkerheten).
Dessutom verkar jag vara unik som bara äger ett enda friluftskök... (fondue-grytan räknas inte, även om den dubblar som preppingkök). Man lär sig något varje dag!