En hobby som inte kostar är ingen hobby...

Jag provade men ägde redan ett Nammatj 3. Bytte bort mitt Allak mot ett Soulo så nu har jag ett 3-p för 2 och ett enmans för mig själv. Tyckte att Allak var lite för stort för en och lite för litet för två, speciellt om det regnar. Med sambon gick det bättre men två "gubbar" blev lite tight och då var vi både <80 kg och ca 180 cm så inga fetton heller.

PS.
Andrahandsmarknaden för välskötta och inte jättegamla Hilleberg är väldigt bra. Är man inte helt nöjd så är det relativt enkelt att bli av med om det är i gott skick.
Ja Niklaz jag tror att det du gjort är det optimala för mig också!!!
Dvs 2 Hb med olika inriktningar.Övervägde du Akto:n nån gång?
Eller vilka andra 1 manstält ratade du och gärna varför?

Jag lyckades springa på en annons med en som ville byta ett Soulo mot ett Allak och så blev det. Såg att han annonserade ut mitt gamla tält några månader i efterskott. Både hans och mitt tält var i princip i nyskick så det var enkelt byte med pengar emellan. Skulle kanske ha gått på Akto men det är mindre och inte fristående. Det här känns som bombsäkert. Har inte kollat på tält av andra märken. Ska mycket till att byta till annat märke när jag är så nöjd. Kanske behöver ett större om/när det blir familj och då ligger Keron bra till.

Ja Niklaz jag tror att det du gjort är det optimala för mig också!!!
Dvs 2 Hb med olika inriktningar.Övervägde du Akto:n nån gång?
Eller vilka andra 1 manstält ratade du och gärna varför?

Det blev ett beg Hilleberg Nallo2 GT...inget jättelättält 2,6kg men en början iallafall...
kan funka som både tungt enmans eller hyfsat trångt biltält...Nää men det får bli biltältet...förmodligen blir det en LÄTT enmanstält sen...mellan 800g och 1,6kg.Men det kanske blir nästa år ,just nu är jag jättenöjd med detta!!!!!!!!!!

Låter som ett bra köp. Vad fick du ge om man får fråga?

Med ett bra pris har du ju råd med ett tarptent moment på 800g också ;) Dollarn är låg.

Det blev ett beg Hilleberg Nallo2 GT...inget jättelättält 2,6kg men en början iallafall...
kan funka som både tungt enmans eller hyfsat trångt biltält...Nää men det får bli biltältet...förmodligen blir det en LÄTT enmanstält sen...mellan 800g och 1,6kg.Men det kanske blir nästa år ,just nu är jag jättenöjd med detta!!!!!!!!!!

Du kommer va skitnöjd med tältet du köpt. Grattis till ett klokt val!

Du kommer va skitnöjd med tältet du köpt. Grattis till ett klokt val!
Tack! Det känns om en bra kompromiss...Inget superlätt enmanstält och heller inget rymligt komporttält för 2,men som sagt känns jättebra,hög kvalitet genomtänkt design och ett HILLEBERG tror jag är en Hilleban nu :eek:)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg