Jag uppskattar ju att ha utbyte med olika personer här på utsidan men den absolut största poängen med utsidan för mig är just att det är riktig information och inte sponsrad. Vad tycker egentligen riktiga människor liksom.
Som en motvikt till facecbook och influencers och så vidare.
Det som kunde fått mig att överge utsidan är just ifall det blir för stor ihopblandning av reklam och information. Kanske är det på kort sikt lönsamt att göra denna sammanblandning men det finns många andra källor till reklam som folk kan välja så utsidan förlorar ju sin särställning om man väljer att gå längre längst den vägen.
Jag förstår och accepterar att man måste samarbeta med näringslivet och kommersiella intressen för att finansiera siten. Även om jag heller sett nån slags crowdfunding-grej. Men man får inte alltid som man vill.
Men börjar text och information skapad av användarna bli alltför svår att skilja från reklam så kommer mitt intresse snabbt att svalna.
Än så länge är ju reklamtexterna väldigt tydligt reklam då de inte innehåller någon direkt substans. Och så hoppas jag att det förblir.
Att fortsätta göra reklam för kniven och bara göra texten lite otydligare visar ju vad som är fokus. Men som sagt, jag förstår.
Men att inleda med ett tydligt "Denna text är reklam från Naturkompaniet" hade varit mycket tydligare än så som det är nu. Nu ser det ut som om rutan där det står "Detta är en annons" är annonsen.
Jag förstår inte heller varför man vill vara otydlig med detta när det ändå framgår. Jag förstår inte hur det skulle gynna Naturkompaniet att köra tveksam marknadsföring heller.
Nä, fram för att tydligt markera vad som är reklam, jag tror att det hjälper till att behålla värdet på "riktig" information och på Utsidan som kunskapskälla och jag tror inte att reklamen kommer fungera sämre heller utan snarare kommer företagen som gör reklam framstå som mer seriösa om det är tydligt.
Som en motvikt till facecbook och influencers och så vidare.
Det som kunde fått mig att överge utsidan är just ifall det blir för stor ihopblandning av reklam och information. Kanske är det på kort sikt lönsamt att göra denna sammanblandning men det finns många andra källor till reklam som folk kan välja så utsidan förlorar ju sin särställning om man väljer att gå längre längst den vägen.
Jag förstår och accepterar att man måste samarbeta med näringslivet och kommersiella intressen för att finansiera siten. Även om jag heller sett nån slags crowdfunding-grej. Men man får inte alltid som man vill.
Men börjar text och information skapad av användarna bli alltför svår att skilja från reklam så kommer mitt intresse snabbt att svalna.
Än så länge är ju reklamtexterna väldigt tydligt reklam då de inte innehåller någon direkt substans. Och så hoppas jag att det förblir.
Att fortsätta göra reklam för kniven och bara göra texten lite otydligare visar ju vad som är fokus. Men som sagt, jag förstår.
Men att inleda med ett tydligt "Denna text är reklam från Naturkompaniet" hade varit mycket tydligare än så som det är nu. Nu ser det ut som om rutan där det står "Detta är en annons" är annonsen.
Jag förstår inte heller varför man vill vara otydlig med detta när det ändå framgår. Jag förstår inte hur det skulle gynna Naturkompaniet att köra tveksam marknadsföring heller.
Nä, fram för att tydligt markera vad som är reklam, jag tror att det hjälper till att behålla värdet på "riktig" information och på Utsidan som kunskapskälla och jag tror inte att reklamen kommer fungera sämre heller utan snarare kommer företagen som gör reklam framstå som mer seriösa om det är tydligt.