Ja, jag håller med,,, Det va extremt naiva tankar den där ensamseglaren gick och bar på,,, eller han som cycklade till himalaya och besteg ett jätte stort berg... Eller han som cyklade kors och tvärs i Kina för inte så länge sedan... Eller han som red med häst och vagn från Spanien till Stockholm i våras/somras... Visst är det tragiskt med dessa simpla människor som inte förstår sitt eget bästa? Ge sig ut på äventyr anno 2009, vad är det för naiva fasoner...
Om man blir betraktad som en smutsig luffare så ligger knappast problemet hos den sk luffaren,,, jag ser det som en grov indoktrinerin när människor lägger energi på hur människor ser ut eller hur de luktar, speciellt när de tycker "Illa" om människor det inte träffar eller umgås med,,, Det är rätt sjukt...
Häst eller inte, tanken att vandra är inte alls dum, den har slagit mig... Men på något sätt gillar jag hästen mer...
Det är även lite fascinerande att du helt ur luften fångar en tanke som tyder på att jag kommer trampa ner andras grödor, rötter och vad det nu kan vara,,, Hur det tanken tränger sig in och genomsyrar din fantasi är inget förvånande. Bara realistiskt när man studerar massornas indoktrinering...
Den här sidan/forumet var överraskande patetisk när det gäller att döma folk man aldrig har träffat eller ens fört ett samtal med... Som sagt, jag kallar det för indoktrinering, möter det varje dag,,, illa...
Det hade räkt med "oj, vilken rolig tanke hoppas det blir verklighet, lycka till"
Istället uppmuntras man med ordval som naiv, flummig och anra nedlåtande meningar... Obeskrivligt patetiskt... Tänker automatiskt på vuxna skitungar som har förlorat förmågan att tänka själv. De styrs av den kollektiva masspsykos som råder där ute... Man ska se ut och agera som den stora massan... allt annat är bara flum och naivitet...
Än en gång ber jag om ursäkt för den något taskiga attityden som jag återspeglar... Men jag anser att en del människor helt enkelt mår bättre (på sikt) av en verbal örfil... Ta lärdom... Bryt dig loss människa...
Skärpning, ni "vuxna" människor...
DUH!