Jag tar själva tanken seriöst, att verkligen bryta mig loss från samhället... Leva fritt, inte tänka på vad man får göra eller inte...
Hells Angels låter som nåt för dig, ditt gamla troll.
Jag tar själva tanken seriöst, att verkligen bryta mig loss från samhället... Leva fritt, inte tänka på vad man får göra eller inte...
Då gör du också bäst i att hålla dig så långt borta från samhället som möjligt, för förr eller senare hamnar du i en konflikt med lagens långa arm, markägare etc och förlorar den frihet du strävar efter. Det finns väl få ställen kvar där man kan undvika civilisation någon längre tid, och att dra sig söderut tror jag inte på.
Sen kan ett tips vara att läsa boken eller se filmen "Into the Wild". Lite inspiration kanske, och tips om hur man inte bör göra...
Hells Angels låter som nåt för dig, ditt gamla troll.
Det är nog snarare frågan om polisiärt omhändertagande om någon vilt främmande beväpnad människa kommer ridande på någon annans mark.
Dessutom finns det knappast tillräckligt med så kallade ängar i Sydeuropa även om polisen inte kommer. Till största delen är Sydeuropa knappast vildmark
Vill du slippa civilisationen någotsånär lär du få söka dig rejält norr ut.
Kanske norra Sibirien, men ryssarna blir nog inte så glad att ha dig där ute de heller
Uppmuntran , råd och tips vore roligare...
Du verkar så duktig på att hitta på flummiga och orealistiska planer att du inte behöver uppmuntras.
Hur har du tänkt att överleva.
Ska du köpa mat, i så fall är du ju i högsta grad en del av samhället.
Har du planerat att jaga så lär inte din expedition bli långvarig.
Jag tror att det är mer realistiskt att tågluffa eller cykla i Sydeuropa.(Innanför lagens gränser)
OK...
När jag startade mitt företag så mötte jag samma reflektion... Du kan inte göra det själv, du måste göra så här och dittan och dattan... Jag gör som jag alltid har gjort, gått min egen väg... I did it my way...
Jag är här för att få kunskaper om vildmarkslivet... Överlevnad osv... Det är rätt patetiskt att NI inte ens kan hjälpa mig att hitta Försvarets överlevnads bok...
Sätta upp hinder är tydligen det Ni är bäst på... Jag har fått 2 st svar där jag har fått bra råd...
Illa... Men där ser man vad dekadensen kan ställa till med...
Köp en TV,,, Så stor som du/Ni bara kan hitta,,, programeras av manipulation som fördummar Majoriteten... Sluta tänk själv...
Om det är orealistiskt så måste man ju fråga sig hur Du tänker när det bevislugen finns människor som genomför liknande saker... Indoktrineringen är väl inprentad i många av er...
Sorry för det negativa inställningen, men jag möter det varje dag,,, Folk som sätter upp hinder och som inte klarar av att bryta sig loss och tänka själv på möjligheterna...
SUCK...
Här har du en länk till Handbok i överlevnad:
http://mpforeningen.a.se/forsvarsutbildarnagallivare/overlevnad/
Inte för att jag vet vad du vill ha den till, det vore kanske bättre om du sökte råd och tips hos den stora gruppen resande som redan finns runt om i Europa. Om man ser till ditt val av signatur så har du både språkkunskaper och ordförråd för att få hjälp där.