Jag har mött dom, jag möter dom dagligen dom som inte lever i "den av de flesta accepterade verkligheten", som är trist på många sätt, det håller jag med om, MEN den är där, vara sig vi vill eller inte tyvärr !
De här "superöverpositiva" som anser att de har kommit på livets gåta att aldrig acceptera några hinder för att göra saker, hitta på saker, de kan hitta på vad som helst utan att ta hänsyn till andra, jag vet en som tex kunde lägga förslag i skolan om grillträffar med barnen, inbjuda föreläsare,skicka in till tidningarna inbjudan etc, när vi lite försiktigt nämnde :
Jaha, men vem ska ordna grillarna,grillkolen, tändvätskan ?, vem ska skicka ut till alla barnen om grillträffen ?, vem ska betala föreläsaren som kostar 45.000:- ?, vem ska betala den stora inbjudan till tidningarna som kostar 20.000:- ?, vi måste ochså rösta igenom det här först, sedan ta ut pengar till det, vilket vi på långa vägar inte har..vad kan du själv ställa upp med ? .hon svarade : Ni är så förbannat negativa allihop, så här är det jämt när man kommer med bra förslag, det är inte konstigt att inget blir gjort i den här jävla skolan !!!
Suck.....
Behöver du fler exempel på dessa ständigt fånigt leende människornas påhitt ???
Jag tror nog att du får smyga fram i de norra delarna av landet, eller kanske dra till alaska.
Ok, nu tar du upp något som helt realistiskt alltid händer där ute i samhället, människor gör fel och får konsekvenser i form av utgifter och annat... Men säg mig,,, Jag ska rida i Naturen... Vad är problemet...? Vem vill du att jag ska tänka på,,, vem vill du att jag ska ta hänsyn till? Markägare? Jag fattar inte... Om jag vill rida härifrån till malmö eller göteborg, FFS... så är väl inte det orimligt eller... Eller om jag vill rida mellan Hamburg och Paris...? Ni får det att låta som att jag ska sitta i fängelse för att jag har stött mig med en markägare eller jagat utan licens... Vad är problemet lixom..?
Undrar just vem som egentligen är orealistisk... Era fantasier om polisiära åtgärder eller min dröm...
Kom igen nu... DEt här är ju löjligt... Likt byråkrater slåss ni om rätt och fel... Tar parti för orimlga regler och bestämmelser för att den där lilla moralsika delen av hjärnan tar övertaget... Skärpning nu...