Jag tror faktiskt inte det intresserar någon, inklusive dig, att utveckla mitt ganska raka svar på frågan från skyking. Jag tror inte heller att det tillför denna cykeltråd någonting.När du har blivit hindrad, vad innebär det? Utveckla gärna.
Att du var tvungen bromsa in och vänta i x sekunder, minuter, timmar innan du kunde köra om?
Under vilken annan biltur som helst, hur ofta blir du hindrad av andra trafikanter än cyklister, under hur många sekunder, minuter, timmar?
Länka gärna till de forum och trådar där du skriver om de problemen.
För det är väl inte så att du gör skillnad på cyklister och andra trafikanter i det här avseendet?
Om du trots allt gör skillnad, redogör gärna varför.
Ja många frågetecken blev det. Men det känns inte som du egentligen vill ha några svar utan mera som ett försök att sänka mitt inlägg. Någon form av fientlig argumentationsteknik.Intressant. Vill gärna veta hur du menar här.
Vägens bredd? Vägen var så bred så du hade kunnat köra om en cyklist utan att passera spärrlinje alt mittlinje vid möte?
Andra hinder? Vägarbeten? Refuger? Parkerade fordon?
Hastighet hos cyklister? Den var svår. De cyklade så snabbt så du hann inte köra om?
Förekomst av vägren? Cyklisterna cyklade på vägbanan och inte på vägrenen?
Andra trafikanter? Mötande trafik? Andra trafikanter som cyklisterna skulle köra om?
Många frågetecken blev det
Vill du helst att bara ni som håller med varandra ska skriva inlägg?
Alla idéer om att cyklister kanske kan bidra till det teamwork som trafik med blandade trafikslag innebär, är fel från grunden och såna inlägg vill du inte se, eller?
mvh thomas