• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Det här med kontorsjobb

-Patric-; sa:
ja om du nu kallar upparbetning av vindfälld skog med motorsåg för handarbete så visst.. nog blirre handarbete i helgen, där desutom matematiken enklare, virket delas enkelt upp i 3 sorter: sly, ved eller plank.. ;)

visst lät det tufft?

Mängdlära (frivilligt!) i kombination med hand- och kroppsarbete - det var tufft. ;)

/Stina
 
Handfast tips

Med risk för att förstöra en briljant urspårning, så har jag ett tips som faktiskt räddar min träning någorlunda mycket med kontorsjobb. Först upprepningen av de som redan dragits: Cykla till jobbet (fast besparingen blir inte riktigt en årskostnad för kollektivtrafik eftersom man får underhålla hojen en del för att den ska gå i ur och skur), gör matlåda.

En lite detalj som gör stor skillnad: De dagar du vill träna, ta med en extra portion mat (ett par mackor räcker för mig). En timme inna du ska hem, peta i dig extramaten.
Jag råkade ut för att jag kom hem och var vrålhungrig, ville äta innan träning, åt när jag kom hem, var tvungen att vänta nån timme på att smälta maten. Det vart mörkt och jag vart slö, träningen uteblev. Med en extraportion i magen en timme innan du trampar hem kan du träna direkt efter jobbet, innan du ger dig på kvällens handarbete/mjölkning/TV-missbruk eller annat.
/Erik
 
Re: Handfast tips

erik_rask; sa:
Först upprepningen av de som redan dragits: Cykla till jobbet (fast besparingen blir inte riktigt en årskostnad för kollektivtrafik eftersom man får underhålla hojen en del för att den ska gå i ur och skur)

Fast underhållet kostar ju max ett månadskort per år (kanske beror på hur petig man är).

Se det så här: du kan ju köpa en srojlans ny hoj VARENDA år och ändå spara ett par tusen...
 
Ja, men...

Eftersom vi rör oss på Fritt forum och man därmed kan räkna med att 90% av läsarna har Akut Prylnoja, så går det åt kanske tre månadskort: Ett till normalt underhåll av hojen, och två månadskort till allt det där schyssta man vill ha. Men då har man ändå sparat nio månadskort, och har dessutom fått prylshoppa med gott samvete. Win-Win situation, förutom då för KollektivtrafikBolaget (tm).