• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Det här med kontorsjobb

Re: mellanmål

anod; sa:
För att fortsätta på samma tema: Vad är det bästa mellanmålet? (Billigt, snabbt att göra, nyttigt, gott, snabbt att äta)

jepp.. det här e jag nästan expert på sedan tiden som singel och träningstokig..

på söndagen börjar man att förbereda:
1. koka en bytta ris, bulgur och/eller en bytta pasta, ställ in i kylskåpet

2. driv ihop en stor jävla sallad med nyttigheter, se till att det inte bara är gurka och bladsallad utan paprika, tomat(rensa bort kärnhuset på tomaten annars blir salladen kleggig och äcklig) och annat.. gör salladen GROV så håller den sig trevlig längre..

3. stek kycklingbröst, skiva kassler och/eller se till att ha tonfisk(äter inte själv tonfisk då den e på "fy-skäms" listan)

4. kok ett gäng ägg om du gillar sådana..

sen när du vaknar på morgonen så komponerar du ihop en näringsrik sallad på 2minuter... blanda inte grejerna i en bunke på söndagen, håll isär dom i kylskåpet så håller det sig fräscht.. skit i dressing!!

genom att lägga 2timmar på söndagkväll så har du käk på 2minuter om dagen resten av veckan.. naturligtvis har du med 2-3 frukter om dagen som mellanmål..

vill du ha fler tips så säg till ;)
 
Om du nu har förstått kvintessensen av de goda råd som här har dimpt ner bör insikten klarna om att det bästa mellanmålet för kontorsslavar är det obefintliga mellanmålet. Möjligen kan ett eller annat äpple e.dyl intagas i smyg. Bullar är uteslutna. :(

/ G
 
Se hellre till PROBLEMET än en lösning på det. Sätt dig inte på en kontorsstol! Det finns massor av jobb utan kontorsstolar som ändå är utmanande. Ett av de bästa tipsen för att inte bli tjock är att bli egen företagare... :) Du styr då din tid och HINNER inte bli tjock och degig :) Skaffa dig goda vanor och gör det DU tycker om i träningsform istället för att "tvinga" din ut i spåret eller in på gymmet!
 
-Patric-; sa:
Nordesjö; sa:
Min syster är rullstolsburen och förlamad från nacken och ner.

nu vart det inte lika kul längre..

Hihi. Jag bara skojade.
Eftersom du drog en vits mot öppet mål så kunde jag inte låta bli att dänga in en Zlatan-häl :)

Min syrra är värsta muskliga idrottstbruden, och jag skulle nog faktiskt få rejäla problem med att brotta ner henne för att byta blöjor. Det var lättare när hon var liten.
 
-Patric-; sa:
Nordesjö; sa:
Hihi. Jag bara skojade.
Eftersom du drog en vits mot öppet mål så kunde jag inte låta bli att dänga in en Zlatan-häl :)

grr.. den var lite otäck.. jag har suttit här med röda öron ett tag nu..

Ja, det var elakt av mig med en "maskirovka". Men väldigt roligt.

(Jag vill passa på att inflika att detta alltså inte var ett skämt som riktade sig mot funktionshindrade, utan en drift med folks fördomar mot funktionhindrade - att folk förutsätter att det är synd om alla funktionshindrade. Jag och Olle Palmlöf, liksom)
[Ändrat av Nordesjö 2005-03-04 kl 15:26]
 
hrm.. inte nog med att du är elak och dryg.. du e politiskt korrekt med, jädrans snobb.. grrr


_____________________________________________________

ett annat tips på mat är ALLA maträtter som är goda att micra.. potatis är till exempel skitäckligt att värma efter det varit fryst.. ris tycker jag inte heller funkar speciellt bra.. bulgur och pasta funkar däremot bra.. samma princip som innan, laga en massa käk på söndagkväll och frys in.. vegetarisk lasange är GRYMT gott.. ta receptet på lasangeplattekartongen, bytt ut köttet mot till exempel qourn eller sojagranulat, lägg till svamp, tomater, paprika och skivad aubergin, istället för mjölk så tar du oatleys havremjölk.. tillaga och frys in.. gör 2 stora formar, det tar 2timmar sen har du 12 portioner i frysen med nyttigt käk..mums

fler tips..?

(kommer att sura på Martin minst i en kvart)
 
Bortsett från de goda råd du fått hittills om att röra på sig; när du kommer hem från jobbet, sätt dig inte ner i soffan för att koppla av. Sitter du där 20 minuter segar du ihop efter arbetsdagen. När du tagit av dig skorna, så fortsätt direkt med ett träningspass så "det blir gjort" (alternativt greppa väskan och stick och träna om du inte kan göra det hemma). Behöver inte vara så långt, kontinuerligt och konsekvent trekvart om dagen ger mycket mer än att då och då bestämma sig och sätta igång och megaträna.

Raskesven
 
skulle du slarva på söndagen och stå utan käk på måndag så finns det räddning, se till att du har "färdig" soppor hemma, bra soppa är grönsakssoppa.. kan ligga i skafferiet i ÅRATAL!! grönsakssoppor e bra för dom kan man trimma med frysta grönsaker som du har i din frys, bra är broccoli, blomkål och grönsaksblandningar(undvik wok-mix för dom e luriga med innehållet).. så när du stressad ska till jobbet så tar du en soppa och slänger fyller din lunchlåda med frysta grönsaker.. på jobbet så micrar du din soppa och blandar med dina frysta grönsaker.. vips en trimmad snabbsoppa med relativt bra näringsinnehåll...

(ät ALDRIG snabbnudlar)
 
-Patric-; sa:
hrm.. inte nog med att du är elak och dryg.. du e politiskt korrekt med, jädrans snobb.. grrr
(kommer att sura på Martin minst i en kvart)

Äsch - det politiskt korrekta är ju att tycka synd om alla som är mongo, bögar, afrikaner eller arbetare och klappa dem på huvudet när de har monterat ännu ett Brio-tåg. Jag är inte politiskt korrekt.

Men snobb är jag definitivt.