Så har man då efter 18 år i skolbänken hamnat på en kontorsstol. Nu kan man ju tycka att det inte är så stor skillnad på att sitta på föreläsningar och att sitta vid ett skrivbord, men efter en månad har jag upptäckt att de skillnader som finns är ganska avgörande. Precis som de flesta här på utsidan (förutsätter jag) har jag alltid idrottat, motionerat, tyckt om att vara utomhus och mått bra av att hålla min kropp i gott skick. Under studietiden kunde man ju när kroppen kändes för degig faktiskt ta lite ledigt en solig vårdag och sticka ut i naturen och springa. Hur gör man nu med 40 timmars arbete som ska uppfyllas varje vecka? Och sen det här med arbetstider? Hur ska man förhindra att musklerna förtvinar och att kulmagen kryper ut? Restaurangluncher är ju inte alltid så nyttiga. Och eftersom man sällan orkar äta så mycket på morgonen så att man inte blir vrålhungrig vid tolv proppar man ju sig för mycket till lunch och blir sömnig på eftermiddagen. Och sen vid fem är det samma sak igen.
Eftersom jag misstänker att det finns många här på utsidan med gedigen erfarenhet av kontorsjobb efterlyser jag lite kunskap i kontorsjobbandets mystiska konst. Hjälp en novis!
Eftersom jag misstänker att det finns många här på utsidan med gedigen erfarenhet av kontorsjobb efterlyser jag lite kunskap i kontorsjobbandets mystiska konst. Hjälp en novis!