komma undan billigt..
sitter o kollar lite skumt på din lista...
vi kan börja med at plocka undan onödigt skit enligt mig..
ta bort följande: packpåsar(funkar lika bra med plastpåsar,billigt!) bestick: en träsked funkar helt perfekt,(låg vikt och kostnad,repar inte belaget i kastrullerna heller.) kommer inte på mer just nu som jag ser på din lista...
nu tar vi nästa steg,kläder:
ITAB (
http://www.idefixteko.se) har billiga friluftskläder.
billiga underställ och t-shirts i funktionsmaterial.samt sockor,billiga och bra!
vet inte om intersport har kvar som mc kenley modell på trek. byxor men de kan man knäpp av benen på.och så får du ett par shorts..
här kommer du undan lätt på 1000 kronor ungefär.
kök:
biltema/jula/ÖB: alla de4ss tre har olika modeller av friluftskök,de på jula och biltema kostar runt 150 ;-
trangia/järpen: har du vägarna förbi stick in om butiken i järpen och köp ett kök,du kommer undan billigt,några hundra lappar billigare..
annars får du räkan med cirka 500 spänn plus 400 ungefär för gasbrännare, sen skall du ha gas till det också!
liggunderlag: ett på 20 mm mycket bra och blir lite lyx då också till och med,lätt vikt..
tänk på om det är slutna eller öppna celler bara!
ryggsäck: kolla webben! och om inte annat så lägg pengarna på detta,ska du satsa på friluftsutrustning,satsa här främst,min åsikt!
med andra ord.. 4000-5000 kommer du väldigt långt på!
//max