Dagens aktivitet?

Intelligensbefriad löpning :-(

Självklart så skulle jag ut och springa idag... solen sken 14 grader i solen... ryggsmärtorna som stört mig i 10 dagar hade avtagit markant och snarare blivit bättre sen helgens långpromenad vid Hellasgården.

Så idag var det dags för första löppasset på nästan 2 veckor. Hellasrundan vi gått såg trevlig ut så det fick bli den idag också.

Kändes inledningsvis bra, jag kände noga efter signaler från ryggen, men kände inte inget speciellt, lite stelt... men det är ju inte konstig. Efter 6,5 km så började jag känna tendenser till att det skulle bli värre, och efter 7,5 km så bestämde jag mig för att gå resterande sträcka. För nu övergick "känningarna" till smärta, och det blev bara värre, och värre.... 3km kvar att gå...

Hade jag bara varit liiiiiiiite smartare så skulle jag ha gett mig ut på en betydligt kortare sträcka, och avbrutit vid första signalen...

Nu har jag så ont i ryggslut/ända, sannolikt ischias, att jag knappt kan gå. Så nu blir det total löpvila i en månad. Träningen får bestå av skogspromenader och förhoppningsvis någon racertur... kanske läge att köpa ett gym kort?

Extremt frustrerande att hjärnan och konditionen vill mer än övriga kroppen... så vi får se hur det blir med årets påsktur i Tivedsskogarna...

/Thomas
 
Hade jag bara varit liiiiiiiite smartare så skulle jag ha gett mig ut på en betydligt kortare sträcka, och avbrutit vid första signalen...

Nu har jag så ont i ryggslut/ända, sannolikt ischias, att jag knappt kan gå. Så nu blir det total löpvila i en månad. Träningen får bestå av skogspromenader och förhoppningsvis någon racertur... kanske läge att köpa ett gym kort?



/Thomas

Jag lider med dig har varit där själv!(ischias problem oxå) Men du vet som jag att träning är den bästa medicinen trots allt ;)

Mvh Janne! Ps paddling har hjälpt mig å mina ryggproblem mkt!
 
Efter skolan blev det idag tre timmars hyfsat snabb promenad, två kom jag. Hade sprungit om det inte varit så att jag var vissen förra veckan. Nu har jag härligt ont i fötterna. Varför är det aldrig härligt att ha ont i huvudet efter en dag i skolan??

Kroppen börjar längta efter segling och paddling.

/Rasmus, som drar till fjälls på lördag :D
 
Cykel

Började 04.00 imorse så det blev kväll redan i två tiden på eftermiddan och tur var det ty årets fjärde tremila runda på cykel blev en riktig vårtur. Fågelsång, vårvärme tolv tretton grader och en cykel som bara blir piggare för var runda å sadeln allt mindre obevekligt hård. Då ere artut.

Mellan Vattholma och Storvreta längs Fyrisåns översvämmade flacka dalgång ligger stora flockar sångsvan och väntar på att dra norrut. En och annan havsörn kan ses där smyga på rov, vråkarna ser små ut i jämförelse. Oroliga tranor hörs på trakten där jag bor.

Nu känns inte som våren är på väg utan på inmarsch.
 
Bytt processor i datorn, stekt 1.2kg köttfärs, bakat bröd, löst korsord, köpt ett par skidor, storhandlat...

Allt sammantaget betyder detta att en vecka i farsans föräldrahem i Kåtaliden stundar!
 
Torsdag: löpning 7,5km tidig morgon sen på em premiärtur med Vajdan då min "sjö" äntligen blev isfri ;)
Fredag: gymmet som vanligt!

/Janne
 
Riktigt gråväder med lätt snöfall i Umeå idag. Kör en tur(27 km) på cykeln, vilket blev en smutsig och blöt upplevelse, men alltid lika skönt efteråt!
 
Sprang 1:20 med Ulrika idag. Mirakulöst nog inget regn, istället skön grå vårluft.


Jo. Ok - trist att skidsäsongen iaf här runt Ösd verkar vara på sluttampen för i år. Men - skön grå vårluft, grus och asfalt och att kunna springa utan jacka - det är inte så illa det heller! Nästa löptur blir längre!? Ganska säkert lerigare också :)
 
Lördag: 1timmes ca 10km paddling i min Vajda i Kåsjön i rena sommarvädret!
Söndag: Löpning 7,5km å nu var sommarvädret borta igen:(

/Janne
 
Premiär för löpning i shorts och linne igår. Äntligen! Det blev 15 km i 14 grader. Blev lite solbränd :)

Det svänger fort, det är bara nån vecka sen sen helt underställ var rätt utstyrsel. Så här var förhållandena en vecka tidigare: "Skitväder att springa i. Vind och kornsnö i ögonen." Temperaturen låg runt nollan den dagen.

Nu blir det lite cykling och sedan utomhusarbete i trädgården.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg