Cykelorientering
Cyklade iväg från jobbet 13.10, skulle ta vägen ner till IKEA och köpa temuggar för fem kronor styck, Hittaut.nu-kartan låg i ryggsäcken och jag tänkte plocka ett par kontroller som ligger nästan utmed cykelvägen. Men min transportcykling utvecklade sej till en träningstur.
Det gick drygt 2.5 timmar innan jag var hemma igen. Området ovanför köptemplet är fullt av stigar och småvägar som inbjöd till att leta på flera kontroller! Det regnade lite, mycket hala löv, stigarna är väldigt blöta och leriga, mina cykelcrossdäck räcker inte riktigt till då, men kul hade jag ändå! Ända tills jag voltade vid passage över ett litet sketet surdrag i en svacka...samtidigt som framhjulet gick i vattnet for jag fram över styret, i nästa ögonblick landade jag på huvudet i backen och cykeln landade på min rygg...
Ont i knäet, med fläskläpp och rejält lerig linkade jag in på IKEA, smet in på toa för att kolla så jag inte var lerig och blodig i ansiktet...
Man fick bara köpa sex muggar var!!! Jag som hade tänkt det dubbla! Men det gör inget, jag fick en rolig fredagseftermiddag!
Hälsn. BM