Då har du ju en massa att vara nöjd med: festivalöl, utökad löptur, semester, vandring. Vad mer kan en människa begära? Och i den här tråden gäller väl angående aktiviteter att "hellre än bra". Och att spring fem km när man planerat tre är ju dessutom bra!Tog mig samman efter gårdagens festivalöl och gav mig ut i spåret med hunden som sällskap, kändes väldigt bra och därför utökade jag turen ifrån planerade tre km, till dryga fem km. Tiden 30+ är inget man skryter om i atleters närvaro men för mig är det helt ok. För tio minuter sedan började semestern på riktigt, imorgon börjar planeringen inför årets andra vandringstur. Längtar ut oerhört mycket.
Själv försökte jag återhämta mig efter gårdagen. Långpasset hade satt rätt djupa spår i kroppen, och det kanske inte blev bättre av att jag kryssade mellan SoHos barer till halvfyra... Så dagens dubbelpass uteblev. Efter en dag på Metropolitan Art Museum (med deras moderna konst=bäst hittills) och lite lyxshopping (de sista dagarna har det blivit ett Tarptent, en regnjacka till BAMM och ett par sprillans Asics. Som dollarn står nu fick jag ett par Asics 2130 + ett par skinnskor för hundra bucks...) så blev det ett medelhårt distanspass, 48 min/148 BPM (lite mysko låg puls, tycker jag tog i mer än så). H-vete vad skav jag har här och var.