Dagens aktivitet?

Den är klar!:)

Ni har frågat efter en bild på min hemsydda ryggsäck och här kommer bilden.

ryggsäck.jpg

Tillslut blev säcken klar och idag har jag premiärvandrat med den. 11km ut efter Upplandsleden. Hade 8 kg i ryggsäcken och den kändes mycket bra att bära.
Nu ikväll var jag sedan iväg på min sedvanliga söndagsträning (kick&box)

/B

Snyggt!

Den är klar!:)

Ni har frågat efter en bild på min hemsydda ryggsäck och här kommer bilden.

Visa bilaga 577

Tillslut blev säcken klar och idag har jag premiärvandrat med den. 11km ut efter Upplandsleden. Hade 8 kg i ryggsäcken och den kändes mycket bra att bära.
Nu ikväll var jag sedan iväg på min sedvanliga söndagsträning (kick&box)

/B

Ser ju riktigt fin ut. Bra jobbat... lite faktafrågor: hur många liter och hur mycket väger den?

[edit] Hittade svaren på faktafrågorna i en annan tråd: Rymmer 50 liter och väger 590g.... imponerande!

Thomas

Senast ändrad:
Helgens och dagens aktiviteter

Äntligen blev vår Kinnekullevandring av! Vädret var inte optimalt... regnrusk och kyliga nordvindar...
Det blev en riktigt trevlig tur... med mersmak, nästa gång tar jag definitivt med mountainbiken och löpskorna...

Så här gick vi: http://trail.motionbased.com/trail/activity/5697216

Mer om turen kommer så småningom i en blogg här på Utsidan.... tills dess så kan man kika på lite bilder om man har lust. http://www.utsidan.se/albums/view.htm?ID=3785

Kom hem i går kväll så idag har det mest varit att ta hand om packningen, torka tält och tvätta... och fixa med alla bilder som tagits.

Nu på kvällen en löptur i lokala slingan... första varvet med Malin... kändes bra så jag fortsatte ett var till i eget tempo. Gick mycket bra trots att det är mitt uppe i cykelsäsongen...

Sjukt fint vid Flemingsbergsviken ikväll, måste bara ta mig tid att gå ner någon kväll och försöka fota lite...

Blev ett chickenrace med en grävling som kom springandes emot mig... men han vek av 5-10m innan vi skulle krockat :) Jag vann alltså ;)

8,22km på 48:12 (19:50) ger ett 5:51 tempo (4:58) http://trail.motionbased.com/trail/activity/5710806

Thomas

Igår sen kvällslöptur i Hagaparken. Inte många löpare ute, dock en räv som slank över stigen precis framför mig. Idag cykel till jobbet. Tjafs med skivbromsarna, nu ligger dom på igen. Segt. Tänkte fräckt låta en kollega justera dem på lunchen men han visade sig vara på kurs i tre dagar. Måste lära mig meka med den där cykeln själv.

igår/måndag: lugn kväll med bara lite cykling (och tvätt, fönsterputs, matköp, tälthämtning, cykeljox och annat).
idag/tisdag: en jätteskön stillsam paddlingstur med gott sällskap. och dagen började med naprapatbesök - fick godkänt och god hjälp... :)

Igår efter jobbet en paddeltur med fikastopp på ca 3tim,lite väl länge,så sen hann jag bara med en sen hundrunda runt sjön.
Såg flera tranor igen.
Annars varit kortare löpning,cykel 30km och styrketräning senaste dagarna.

Racertur

Äntligen verkar värmen kommit tillbaka!

Stack tidigare från jobbet, fram med racern som stått och dammat någon vecka av en himla massa olika anledningar... regn, kyla, jobb, husvisningar och en kinnekullevandring mitt upp i allt... och en släng av lathet såklart... det är liiiite omständigare att sätta sig på hojjen än att ta på löparpjucken och springa...

Kl 18 och nästan 30 grader i solen på balkongen... snabbt iväg korta slingan, Huddinge- Lissma-Länna och tillbaka. Tror aldrig att jag sett så många cyklister på slingan förut, flera klungor och säkert 10-15 ensamma eller par cyklister, det märks att VR närmar sig...

Lapade i vändrondellen för att se vilket håll som gick snabbast... och förvånande nog gick tillbakavägen snabbast... skiljde iofs bara 22sek men ändå... kapade dessutom rekordet på sträckan med 18 sek. Gps:en mätte sträckorna mycket bra, diffade endast 20m på 32,58km.

Alltså 32,58 km på tiden 1,04,59 ger 30,1 km/h i snh. Känner mig nöjd med det efter 11 dagars raceruppehåll.

Thomas

igår/onsdag: yoga.
idag/torsdag: torsdagspaddling med föreningen. Jag ordnade korvgrillning så det blev att spruta på hemresan för att hinna få till glöd innan de andra kom. Den hemresan har jag nytta av länge tror jag - trötta goa muskler nu...

Jag kom precis hem från en kvällspaddlingsom min fantastiska hustru hade bokat in mig på i grannskapet (www.soderkajak.se, "får fyra toasts"). Från Vinterviken till Riddarfjärden och tillbaka igen. Ett par timmar bara, men när livet i övrigt går ut på att ge fullervice till två smågrabbar som svarar med att kräkas i ens soffa, kissa på ens hals och bajsa i ens knä kan en sån tur vara fantastisk. :)
Jag ser fram emot värk i armarna.

Förresten: man vet inte hur vackert Stockholm är förrän man sett det från en båt.

Sprang upp på ett berg i samband med rastning av hund.Lössnö och lera,dvs mjukt och skonsamt för fötterna.och blött.
Vårens tredja paddeltur efter middagen.Runt Tallholmen i Purkijaur denna gång,sol,fåglar,lugnt,isen har släppt mycket senaste två dygnen,så man kan paddla i större delen av sjön.

fredag: lite för mycket aw...
igår/lördag: yoga och cykeltur.
idag/söndag: yoga, cykeltur och lite paddling. och första doppet. skönt!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg