Dagens aktivitet?

Förresten!

brukar jag inte ha någon fysisk aktivitet inbokad. Nej den kvällen är vikt för vila och reflektion ,kanske med en pilsner som sällskap! Igår däremot,en rejäl MTB runda:
Start i Floda, Flodaleden upp till Härskogen,därifrån en bit asfalt fram till stamsjöleden för vidare färd ner till Lerum, därefter asfalt/grus tillbaka till Floda Totalt uppskatningsvis ca 2,3 mil (batteri slut i cykeldator) Det är mycket torrt nu i markerna nu,vilket ger ett fantastiskt grepp och därmed ett väldigt snabbt underlag. Det "fräser" om alla torra grankottar man kör över på stigen! MTB när den är som bäst!

Maltwhisky är inte heller fel! Har en 12 årig lowland vid namn Auchentoshan som jag nu skall smutta lite på. Har dock tyvärr ingen choklad hemma för tillfället!

Dagens aktivitet blir att dricka en väl avvägd mängd rödvin. Vilket i sin tur beror på gårdagens aktivitet, som bestod i att göra slut med flickvännen. Jag har fått goda ben att springa med, men inga axlar att bära livets ok uppå.

Imorgon ska jag bättra mig och dra ett rullskidpass. Tentaplugga förstås, inte att förglömma.

PS: Förresten så sköt jag en kaja idag. Från fönstret med 4,5mm luftgevär, helt olagligt, men ack så nödvändigt. Knall och fall på platsen. Kanske håller kaj-flocken sig undan från trastarnas bo nu, så mamma och pappa trast slipper jaga kajor stup i kvarten och kan koncentrera sig på ungarna?

Sitter just nu och avnjuter en underbar, välkyd Staropramen, efter en tung gräsklippning där jag märkte att drivningen på gräsklipparh-vetet valt att sluta fungera. Kommande aktiviteter blir dushning, påklädning och färd till stora staden för en gångs skull, med uteservering som mål...
Mumma

//Jocke

Racer

Strålande sol och bra väder för en lite längre tur på racern... Lite småseg efter gårdagkvällens middagsbesök... 9,30 mötte jag upp Rickard... vidare till Slagsta strand och Alfred... väl där anslöt vi till ett av Fredrikshofsgängen.

Ner mot Södertälje- Järna- Mörkö och över Skanssundet... efter några minuters väntan på färjan, med en behövlig vila och vattenpåfyllning. Sen efter Skanssundet mot Vårsta så ökade tempot avsevärt. Lugnare sen mot och igenom Tumba.

Förvånansvärt ryckig och ostrukturerad klunga med några som först gnäller och ryter till, tillrättarvisar och instruerar... och sen inte följer sina egna direktiv, utan gör tvärtom... suck!

Men, men ... dock flertalet trevliga typer att snacka skit med ändå, men ff a en skön tur med många vackra vyer... värmen tog hårt både på orken och på cykelbrännan som nog är rekordskarp idag, glömde solkrämen....

Totalt 118,78km på tiden 3:51:59 exkl de raster vi hade. Snitthastighet 30,7km/h och max 60,1 km/h. Kändes bra, lite hungrig sista milen och inga större besvär med knät... fast det problemet brukar ju inte visa sig nämnvärt mycket före 25 mil ;-)

http://trail.motionbased.com/trail/activity/5803510#

Sen direkt ner till Huddinge C och Jazzfestivalen, hamburgare, kycklingwraps och lite Jojje Wadenius...

Thomas

Långpasset

...som jag gör varje lördag, blev en utmaning därför att värmen på västkusten hotade med +30grader. Körde ut 1,5 liter vatten strategiskt vid 20 km redan i går. Kom i säng tidigt 0.30. Uppe 08.00 snabb frukost och uppvärmning. Iväg 9.30 +20 grader redan då.
Startade med 7dl vatten med citron i på ryggen. Fyllde på vid 20 km som planerat. Hemma 12.00 +27 grader. Blev 29km som planerat. Känner att jag är värd en Single Malt nu.....Ardbeg 10 år tydlig rökighet men mild.

/Janne

Cykling lite drygt fyra och en halv mil på kvällen för att ta mig från landstället till lägenheten. Tempo i min vanliga pendlingsfart (snitt på något över tjugo km/h). Skönt väder, medvind i början västerut och välpassande stilla i slutet på min halvcirkelformade färdväg. Ska ju inte börja jämföra mig med cyklisten här i tråden, men kan i alla fall konstatera att det är skönt att inte känna någon direkt skillnad i kroppen efter dessa över tre gånger min vanliga pendlingssträcka (14 km).

För att få lite omväxling i mitt cyklande så tog jag en sväng efter Tavelsjöleden, väldigt kul var det, men så plötsligt fastnade framhjulet i en grop och jag fick en hastig flygtur över styret och kraschlandade förstås. Lite mörbultad kunde jag dock fortsätta cykelturen. 4 mil blev det.

För att få lite omväxling i mitt cyklande så tog jag en sväng efter Tavelsjöleden, väldigt kul var det, men så plötsligt fastnade framhjulet i en grop och jag fick en hastig flygtur över styret och kraschlandade förstås. Lite mörbultad kunde jag dock fortsätta cykelturen. 4 mil blev det.

Redan? Det var hurtigt :) Själv sitter jag på jobbet :(

Vis av erfarenheten

Varm och skön sommardag idag. Härligt! Perfekt för en sväng på cykeln. Med gårdagens vurpa i färskt och ömmande minne så cyklade jag enbart på asfalterade, bra vägar idag. 55 km blev det idag.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg