Dagens aktivitet?

Skidorna utbytts mot cykelpass på ca 30km varannan dag,gym varannan dag ,samt ut med lilla hunden nästan varje dag och stora hunden helst varannan dag,igår med snöskor upp på ett berg,det gick ju fint.Aldrig promenerat på snöskor sådär förut,men det var verkligen bra,istället för snöpulsning.
Löpningen blev tyvärr bakslag,när jag provade springa 4km i st f mindre än två fick jag ont i hälen.F-n och H-vetes Dj-ar också!!
 
Gårdagens aktivitet blev en timmes ryggsäckslöpning, 165 i snittpuls. Sprang med en triatlet som till råga på allt sprang utan säck (men han har ett lopp till helgen, så han är förlåten). Men nu är det vår i luften och då j-lar!!!
 
idag/torsdag: Rakt-fram-paddling på föreningen. Goda tekniktips från duktiga motions/tävlingspaddlare. Kul! Som knorr ett halvdussin varv runt Eskilsholmen. Lite spak i korssjön (svall från "alla" håll) men på rätt köl och himla glad över hur mycket balans jag ändå hade. Även okey självskattning på uthålligheten, kraft ner i vatten och teknik. Egen ryggdunk idag! :)

Tur att jag inte mäter puls, eller mäter tid&sträcka. Då hade jag säkert inte alls varit lika bra! ;)
 
Måndag...

..kort gympass (för fint väder att vara inomhus)
Tisdag..Hockeyträning 1,5 tim.(ja vi har faktiskt istid 1 gång i veckan ända fram till midsommar)
Onsdag.. Gympass 1,5 tim
Idag .. Mountainbike 15 km stig (ganska torrt och fint om man jämför med förra rundan)
 
Sprang tidigt imorse, bara ett kort pass ca 7-8km. Var sen på gymmet 1 timme som vanligt!
Å i detta underbara väder så måste man bar ut på havet! Det blev paddling i lugnt tempo ca 1,5 timme + bad (13gr) Faktiskt skönt :)

/Janne
 
Racertur

Riktig knegarvecka... med jobb från 7 till typ... elva-tolv på kvällen...

Men nu är det klart... och allt återgår till det normala, så att man har tid att träna lite...

Racer Huddinge-Länna -Huddinge som är en bra kvällstur att köra när man inte har så där jättegott om tid. kom iväg runt 20:10... 32,52km på 1:05:17 rekord med 42sek, trots att jag stötte på ett vägarbete som drog ner farten lite... den nylagda asfalten var däremot mycket skön att rulla på... kanske tog jag igen det jag förlorat vid stoppet?... Värre var det på tillbakavägen då jag var tvungen att cykla på mycket nylagd asfalt, som resulterade i att däcken blev alldeles klibbiga, och att alla småsten fastnade på däcket, försökte rensa däcken i farten men stenarna satt hårdare än vanligt så jag blev tvungen att stanna och sanera däcken... ville ju inte ha punka.

För övrigt känns benen starka, ganska stor skillnad från säsongens första pass då jag blev helt stum i varenda backe... nu är det bara att trycka på... ;)

Dagens angenämaste aktivitet var att hämta mitt nya tält! Ett Nallo 2 GT är man numera ägare till :) ... ett grönt sådant!

Thomas
 
Jag har inte tränat, men det må väl vara motiverat att kalla läkarbesöket för gårdagens aktivitet. Han sa att stressfrakturen i foten sannolikt i stort sett är läkt och att jag kan lira fotboll om nån månad. Ännu bättre: fjällvandring i augusti borde inte vara något som helst problem.

Så nu ska jag börja med väldigt lätt styrketräning för foten.

Kul kul :)

Ja du får se till att smyga igång den där foten så det inte vållar några problem till årets (hittills enda) tur.

Har annars fått lite förfrågningar om en vintertur till keb. Kanske kan vara något att fundera på...:).

/Broder
 
fredags: öl i solen, teater, och öl efter solnedgången. :) mycket transportcykling blev det.
lördags: hängde i cykelverkstad i fem timmar. puh! sedan rätt ner mot Valö i kajak, hårda paddeltag för att få ut veckans ondska. ;)
söndags: harmoniskt kroppsarbete på Valö, kastade sten o bly, bar stock. hempaddling i skönt tempo.
idag/måndag: fippel i verkstaden, fotrem snart på plats? liten motionsvända i kilen, mycket vind. tror&tycker fortfarande att tekniken bättrats sedan goda råd i torsdags. bättre tryck i början, och längre fram, resulterar i tröttare triceps.
 
Litte av varje...

Helgen blev ganska lugn... vi åkte till Leksätter, ett sommarställe, för en trevlig helg med svärmor med sambo... tog med hojjen för en eventuell cykeltur runt sjön Yngnaren... men tiden räckte inte riktigt till... Men något slappande blev det inte ändå... det fanns att göra... jobb med att förflytta eternit takpannor, tre- fyra ton fick jag höra, senare efter att jag och Malin burit... lite småjobbigt... men ändå trevligt med lite arbete i solen...

Tog med nya tältet, ett Nallo 2 GT, som sattes upp på tomten... och alla närvarande fick en mycket lärorik och ffa intressant presentation om tältets förträfflighet och prisvärdhet... det kan vara svårt att förklara varför man just köpt ett tält för närmare 6 tusen... så jag tog på mig säljarrollen och körde på... skulle nog vara en hyffsad HB säljare.

Eller så var det bara en dåres försvarstal...

En del fotande... och kan återigen konstatera att det är svårt att fånga fåglar på bild... hade en hackspett på fotoavstånd men ingen kamera i handen... surt... när jag väl hade kameran till hands så var alla fåglar borta... hm... blommor är lättare, men så var det det där med skärpan...

Idag... Joggingtur vid Brantbrink med Malin.. 6,46 km på tiden 41:48 gav ett behagligt 6,28 tempo... kyligt men behagligt när man fått upp värmen.

Thomas
 
riggat

riggat klart min e-kanot nr 22 för äventyr i ytterskärgården till sommaren
pumpat däcken till min röda danska pedersen bike ritad 1893, de du!!
du glömmer väl inte att lägga in dina färdspår på utsidans nya avdelning??
ulf
 
Mina första paddeltag

Är hemkommen från mina allra första prova-på-kajak kväll och går omkring med ett larvigt leende på läpparna.
Är helt såld!

Vi var fem deltagare med två trevliga ledare som hade en underbar kväll på stilla blankt vatten med solen som kom fram strax efter att kajakerna stoppats i vattnet. Bättre start på min kajakkarriär kunde jag inte ha fått.

Har redan gått med i den lokala kanotklubben och på måndag ska jag på en introduktionspaddling.

Livet är härligt!
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg