Dagens aktivitet?

Från första november -veckan till 3:e maj.Det blir 6månader på snö,länge sen det var så.
Mil? ingen aning,men minst 10-12mil varje vecka,troligen oftast mer än så.40-50mil i månaden x6 =240-300mil nånting va..

Sverige är ett avlångt land... i Sthlm blev det väl drygt 6 dagar med skidföre....

Bra jobbat... 300mil har jag nog inte skidat... under min livstid...

Thomas
 
Joggingtur

Lätt runda med Malin.. eftersom fokus ligger på racer inför VR så var det ett tag sen jag var ute och sprang, likadant för Malin som varit krasslig...

2,2km + avkortad variant av 5.1:an... Blev 5,37km totalt... lugnt tempo, 6,33min /km, 35 min.

//Thomas
 
Axelpass at present, almost there.

Sen ska jag ha in en ansökan innan tolvslaget och förbereda ett 45-minuters föredrag inför imorgon...
 
Vackert i ottan

Jag har varit ute och gått en timme på morgonen. Dimmorna låg över sjön jag passerar, solen lyste och fåglarna kvittrade som galna. Masar man sig upp på morgonen är det helt underbart vackert. (Men det var ju det där med att ta sig upp). När jag kom hem vid 0715 så gjorde jag mig en god äggröra och så en kopp kaffe på detta. Härligt.
 
Jag har varit ute och gått en timme på morgonen. Dimmorna låg över sjön jag passerar, solen lyste och fåglarna kvittrade som galna. Masar man sig upp på morgonen är det helt underbart vackert. (Men det var ju det där med att ta sig upp). När jag kom hem vid 0715 så gjorde jag mig en god äggröra och så en kopp kaffe på detta. Härligt.

Hade gärna bytt ut det mot min morgon... på jobbet 06:30... och demontering av inredning som vägrar släppa från väggarna... omtapetsering, ommålning... och uppmontering av inredningen igen. Förhoppningsvis klar i morgon på förmiddagen... snabbt skall det gå...

... åsså en matta som skall loss från golvet, blir spännnande att se hur det ser ut under...

Ett tvådagars träningspass m a o ;)

Thomas
 
idag/tisdag: lätt lagning av havskajaken och en fin liten lugn motionstur med motionskajaken vid solnedgången. [Och för ovanligheten skull också en social samling på Bowlingbanan. Inte min sport... :) ]
 
Idag/tisdag: Paddling från GKF(Saltholmen) till Kungsö å tillbaks i underbart väder, sol svag vind.
Kunde paddla med bar överkropp å tog ett dopp vid Kungsö(12gr) Distans totalt. 24km snittfart= 9,8km/tim. Maxfart= 11,7km/tim. + klippte gräset på GöteborgsKanotFörening vid målgång som ett litet extra träningspass :)

/Janne
 
Jag har inte tränat, men det må väl vara motiverat att kalla läkarbesöket för gårdagens aktivitet. Han sa att stressfrakturen i foten sannolikt i stort sett är läkt och att jag kan lira fotboll om nån månad. Ännu bättre: fjällvandring i augusti borde inte vara något som helst problem.

Så nu ska jag börja med väldigt lätt styrketräning för foten.

Kul kul :)
 
Lite omväxlande mulet/soligt väder inspirerade till att det dagliga cykelpasset blev något förlängt (62km) idag. Djurlivet och i viss mån även floran börjar komma igång ordentligt nu! Känns extra härligt att vara ute just nu!
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg