Skogslöpning vid Lida
Blev en låååång sovmorgon idag... kom upp först kl 11,00 helt galet, har nog inte hänt sen tonåren... kanske var det för att jag planerat att hinna med att äntligen rengöra sommar hjulen, som står skitiga och ivägen... nu slapp jag ju det
för dagens andra 2do var nämligen prio 1...
Solen visade sig t om idag, skönt att slippa lite gråmulenhet... vi åkte till Lida för en trailrunda, idag med en liten extra knix på Novastigen, som är en liten äventyrsstig för de riktigt små barnen.
Först ut i vanliga slingan... och efter dryga kilometern så trampade jag snett, typiskt, men det var inte värre än att jag kunde fortsätta, dock med något dämpad fart, lite ömt och så men ok. vek som nämnt in på Novastigen som är en ur löpsynvinkel mycket teknisk liten stig, ner mot slalom backen genom ett stenigt parti på skrå... vänder efter halva backen och sen upp till toppen... puh!... och sen ner sista knixen till vanliga slingan. 2 varv blev det, totalt 9,38km på tiden 1,01,15.
Geggigt och blött i skogen men som vanligt obeskrivligt skönt, kul att solen tittade fram också!
Innan löpturen så gick jag och Malin Novastigen och rekade lite, hörde ett knackande i en tall... det var en hackspett som satt väl synlig några meter över oss och helt obekymrat hackade... läng sen jag såg en så nära. Ingen kamera med såklart, men annars så hade det nog blivit riktigt fina bilder.
Mycket folk vid Lida som vanligt, men alla får plats, mötte en tjej och en kille på mtb´s i skogen + två andra traillöpare, såg en stavlöpare + två killar med rejäla packningar kanske hade dom gått getaren runt? Det skall jag iaf testa någon dag framöver.
Malin sprang riktigt bra i skogen i dag, kapade sin rekordtid på slingan med hela 3 minuter.
Hon litar mer och mer på bugsen, och vågar springa med lite mer flow...
... lugn uppjogg 800m+4,7km, på tiden 42,12.
I kväll blir det julbord... igen.
Thomas