Dagens aktivitet?

Har idag paddlat för 1:a ggr på 7veckor(alltså bara doppat paddeln i ca 5km) Fick inte ont under paddlingen men strax efter blev jag bara "stel" mellan skulderbladen (där min självförvållande muskelbristning/ev.även skadat muskelfäste sitter) Men senare på kvällen så återkommer en lätt svidande värk! Tänker jag rätt att det är bra att "bråka" lite med kroppen för att ev. ordna positiv genomblödning för snabbare läkning? Eller motverkar jag läkningen? Tänk om nån hade svaret;)
Vet hur härligt det är att komma till målet i Motala(har gjort det 13ggr själv) så jättegrattis du kan vara stolt över din prestation Staffan ;)

/Janne

Jobbar i Luleå denna vecka. Här är sig likt, dvs det blåser. Just nu regnar det också. Annars är det vackert, imorse såg jag stan från Svartöstan (=Mordor) och konstaterade att utsikten inte skäms för sig. Men, nu blev det inte Luleå för min del och man kan bara bo på ett ställe åt gången.

Sprungit 45 min igår och 53 min idag, hyfsat tempo (A2+). Saknar min pulsklocka, ffa för att läderarmbandet på min Tissot Le Locle inte gillar de svettmängder jag utsätter det för. Men det ska det snart bli ändring på, väntar nämligen ny klocka som ska utrustas m gummiarmband...

Inte sovit mycket, och då är det svårt att träna bra. Bor hos bekanta med två småbarn, och de är mitt uppe i en flytt.. Första natten fick luftmadrassen pyspunka, andra natten blev den helt platt. Inatt sov jag på en tältsäng, men den bekvämligheten överskuggades något av barnskrik sen <05:00 imorse. I ö är aktiviteten jobb. 12 tim i måndags, 11 igår, 11 idag.

Men sprang i dag 5:an på 22:38 ;)
Bra ju! Du ser, du har mycket att vara glad för medan ryggen läker klart :)

Och jag springer och springer. Fast det går inte så lätt längre. Tunga ben, stumma vader. En rolig sak är att pulsen verkar ha fallit några slag/min under likartad belastning (samma fart på samma runda) jämfört med tidigare. Gårdagens intervallpass gick i bra och jämn fart men pulsen översteg aldrig 92%. Överlag kändes det relativt lätt att hålla farten. Antyder att konditionen blivit bättre. Eller?

Äntligen lite löpning...

... varit segt denna veckan... mest jobb och väldigt lite träning...

Gick förbi Säck när dom hade kvällsöppet i onsdags, dom hade besök av Fjäderlätt Jörgen´, som signerade sin bok... surrade lite med dem och köpte en GG Vapor trail till fyndpris.. provade Flash jacket och blev mer sugen än förra gången jag provade, det kanske är bra med luva ändå...?... det blir nog en sådan till september turen ändå.

Gick sen hem och beställde Expeds Alpine Lite stavar och ett TiLite kök, igen, eftersom jag lämnat tillbaka det jag köpte på NK... viktvinst på köket :) det var lättare det jag fick från Get Out(!) :)... Men stavarna var 30g tyngre än angivet... så jag gick totalt 17g plus kan man säga... men det orkar jag nog bära ;-).

Nåja... löpning vid Brantbrinks IP idag, 6,7km med Malin som öppnade i ett friskt 5:30 tempo... efter 2km och två backar så hade hon kroknat lite och vi låg på helt plötsligt på 6 tempo... sen så gick det trögt. Det straffar sig att gå ut för hårt... Landade på 6,22 tempo tillslut.

Distans: 6,7km
Tid: 42:43min
Tempo: 6:22
Gpskarta: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=8381044

I morgon testpackning av ryggsäcken för att se om den pallar min något höga viktnivå... verkar det bra så tar jag ut den på tur tillsammans med stavarna, köket skall jag nog testa också... sen grillkväll m grannar och förhoppningsvis fotboll på tv...

Thomas

Pryltest

Testade lite nya prylar idag... tog en tur i Italienska slingan vid Sörskogen, en slinga som jag sprungit många gånger... lite nyfiken på hur exploaterat det blivit sedan förra gången... men det verkar som om husbyggandet hållit sig från spåret iaf. Det blir nog en löptur där snart!

Resultatet av pryltestet har jag skrivit om här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=55821&page=3

1 timme och 20 minuter var jag ute... glömde, kors i taket, gps:en ;) ... men det blev väl en 5-6km... trodde inte att man kunde gå utan den ... hm, kanske man ska ta och skita i att ta med den till Sarek... (?)

I morgon förmiddag blir det löpning vid Ågesta med några vänner.... kanske 10km...

Thomas

Cykel

Cykel på Södertörn på lördagen. 102 km på 2.52. Trots lite ojämnt tempo, blåsigt och en del backar blev det en bra snittfart på strax över 35 km/h.

Skogslöpning

Möte upp Camilla och Andreas och deras son Alvar vid Ågesta friluftsgård, där det var kanot tävling och därmed mycket folk... men vi skulle springa!

Tjejerna först iväg medans jag och Andreas passade Alvar. För Camilla var det första gången som hon sprang i skogen, men det märktes inte, trots vanliga skor och ovana så sprang hon på som om hon inte gjort annat...

Här är tjejernas runda: http://trail.motionbased.com/trail/activity/8391581

Jag och Andreas siktade på 10:an och ett 6min/km tempo. Jag lite otränad och seg efter gårdagens promenad med full packning... Andreas var lite sliten efter förra helgens Sthlm Marathon, så 6 tempo var realistiskt.
Ågesta skogstia har jag bara gått en gång tidigare, då medans tjälen fortfarande fanns kvar i marken och många ställen var frusna....

Andreas undrade nog vad fasiken jag dragit ut honom på... det blev riktigt blött och säkert över kilometern ren myrlöpning och på vissa ställen mycket djup sådan, som värst så sjönk jag ner till grenen, med båda benen! Kom knappt upp av egen kraft, utan Andreas fick dra mig upp... helt galet!

Slingan är ganska dåligt uppmärkt, så vi sprang fel vid två tillfällen... Men det var mycket kul!

Distans: 9,28km
Tid: 1:00:06
Tempo: 6:28min/km

Gps fil: http://trail.motionbased.com/trail/activity/8391582

Thomas

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg