Dagens aktivitet?

Hemma igen...

... efter 15 dagars solovandring i keb området... småseg i kroppen efter gårdagens hemfärd blev det en mycket lugn promenad med tillhörande fika+glass vid Hellasgården... har ägnat de senaste 2 timmarna med att gå igenom 429 bilder som jag lyckades ta... hm... känns som om jag har tagit kort på vareenda sten...hehe... konstaterar att jag behöver en ny kamera... eller en fotokurs...jaja... några blev bra och de flesta räcker som motivationsbank inför nästa tur...

Thomas
 
Första löpturen på 3 veckor...

Det blev en lugn tur med Malin idag. Från Solgård mot Flemingsberg´s kvarnen... vek av mot Fornborgen sen uppför och förbi denna, mot Sundbygård, vek av innan och över bron vid Flemingsbergsviken sen mot Huddinge och tillbaka mot Solgård...

En varierad tur med c:a 60% asfalt och 40% grusväg/stig. Skön kväll med behaglig temp.

http://trail.motionbased.com/trail/activity/3387369

Och så datan då...

Distans: 10,25km
Tid: 1:11:12 exkl pisspaus :)
Tempo: 6,56 min/km
Puls: Snitt 73,3% Max 96,3% (blev nåt vajsing tror jag)

I morgon blir det en racertur med Rikard...

Thomas
 
Tjurmöte på löpturen....

Milen vid Brantbrink skulle avverkas idag... men efter 2,9km så kom jag till kohagen som jag annars inte har något problem med att springa igenom... men idag då skulle det minsann stå en hel hop med kor och dessutom en tjur mitt framför mig i spåret... utan minsta tanke på att flytta sig när man kom framfarandes...

Tvärnit... och några försök till att schasa iväg dem.... ff a tjuren som stog och stirrade stint, blängde på mig (säkert jättesnäll) och mina försök att få bort dom så att jag kunde fortsätta min löptur... men icke...

Tyckte att han så lite argsint ut så jag fegade ur, nu kan ni skratta, jag bjuder... och började springa tillbaka...

Genade sen tillbaka till 10km slingan... och fick nästan en mil i benen...

Det märks att man varit 15 dagar uppe i fjällen... måste ha gått ner en del... vätskebältet satt lösare än vanligt, med resultatet att kardborrebandet gick upp av rörelsen... irriterande att behöva tänka på sånt skit när man springer...

Data:
Distans: 9,42km
Tid: 44,52min
Tempo: 4,46min/km
Medelpuls: 83,4%

Thomas
 
mer av samma

Ja senaste veckan blev det hundpromenader,paddling,springa i skogen,gå en 3dagars runda i Tarradalen och över Vuoka tillbaka längs Kungsleden till kvikkjokk.
Inga häftiga ansträngningar,mer fokus på att få nån fisk att nappa,titta på blommor.Ta ett riktigt snabbdyk ned i en härlig grubba i en jokk,så fint badställe men "tidseffektivt"=rätt kallt.
Minnet av det korta badet stannar kvar;en slingrig jokk med massor av blommor runt,glasklart vatten.
Pyttesmå rödingar med orangeröda fenor.
Äta nyfångad öring till frukost.
Väl hemma igen har det blivit mer hundpromenad med bad,springa själv,går ej mer att få nån spänst i stegen verkar det.
 
En lugn mil i Skatås igår, imorgon tänkte jag försöka mig på 15 km. Ska skaffa vätskebälte först.

Andras aktiviteter är mycket fjäll just nu. Om det blir någon fjälltur för mig så blir den första veckan i september, någonstans i Jämtland/Härjedalen. Hoppas.
 
Underbart!

Ja senaste veckan blev det hundpromenader,paddling,springa i skogen,gå en 3dagars runda i Tarradalen och över Vuoka tillbaka längs Kungsleden till kvikkjokk.
Inga häftiga ansträngningar,mer fokus på att få nån fisk att nappa,titta på blommor.Ta ett riktigt snabbdyk ned i en härlig grubba i en jokk,så fint badställe men "tidseffektivt"=rätt kallt.
Minnet av det korta badet stannar kvar;en slingrig jokk med massor av blommor runt,glasklart vatten.
Pyttesmå rödingar med orangeröda fenor.
Äta nyfångad öring till frukost.
Väl hemma igen har det blivit mer hundpromenad med bad,springa själv,går ej mer att få nån spänst i stegen verkar det.

Får massor med bilder och minnen från mina vandringar när jag läser dina korta berättelser... både skönt och något deprimerande, när man sitter på kontoret framför en dator... träffar precis min vandringsnerv... känner igen tidseffektiviteteten vid jokkbad...

Thomas
 
Skogstur...

... på 6,39km med lite kantarell och blåbärsplock... lagom så att det räckte till smörstekta kantareller som förrätt till kvällens middag... Glass med blåbär efter och blåbär i filen till frukost imorgon bitti...

Helt ok!

Thomas
 
Svamp vore nåt! Inget plockat igår dock, då jag joggade 15 km i Skatås. Tog det lugnt och det blev en mycket behaglig runda. Pigg efteråt (på ytan, iaf). Den längsta löprundan någonsin för mig, det var kul! Ska ta 20 km inom en snar framtid.

Jag ville vänta med att skriva här tills idag, så att jag kunde bedöma träningsvärken ;) Men den lyser med sin frånvaro!

Men helst skulle jag åka till fjällen..
 
...Men helst skulle jag åka till fjällen..
Ha! Det var precis vad jag gjorde istället för att träna. Sex dagar i västerbottensfjällen, förvisso kungsleden men ändå. Strålande sol nästan hela vägen (nästan lite för strålande, min nacke fjällar på ett osnyggt sätt, och jag har bränna efter ryggsäcksremmarna!). Så idag blev det bara lite styrka. Imorgon mer styrka, och kanske ett lugnt löppass sen jag kommit upp till stugan.

Sågade idag upp ett skrivbord som inte fick plats i hissen (ja, ett gammalt alltså). Ville först kasta det från 6:e våningen, vilket hade varit en ännu häftigare "dagens aktivitet", men förnuftet segrade. Sandviks friluftssåg klarar således även skrivbord från IKEA...
 
Ikea...

... avslutade mina aktiviteter idag... ytterligare en Billy blev det, till alla böcker som ligger och skräpar överallt...

Men dagen började lite mer aktivt... åkte till Anders i Björknäs utanför Norrtälje för ett litet combipass... Först mtb på en varierad sträcka som innehöll asfalt, grusväg och lite singeltrack (dock alldeles för lite)... märkte dessvärre precis innan avfärd att mina bromsbelägg fram var helt nerslitna så att metallen syntes... det var bara att gilla läget och bara använda bakbromsen... svårt när man är vana att bromsa mer med fram än bak...

...efter 37km, med några mindre orienteringsproblem, bytte vi till löparskor och sprang en liten runda på 10km, grus och asfalt...

Kändes helt ok... men något varmt, men det är synd och klaga...

Data: Mtb / Löpning
Distans: 37,23km / 10,31km
Tid: 1,34,59km /1,05,57min
Tempo: 23,5km/h / 6,23 min/km
Snittpuls 79% / 80,2%

Det gick i ett ganska lagom lugnt tempo...

http://trail.motionbased.com/trail/activity/3497908

http://trail.motionbased.com/trail/activity/3497907

Thomas
 
tillbaka i vardagslunken.

Lördag:paddling i vågor och störtregn och nån åsksmäll.Häftigt.
Söndag sprungit 10km,äntligen lättare med bättre avspänd löpstil,inte så stel och ont efteråt.
Måndag.Hundpromenad och paddling.
Lyckades helt lura regnet; först när jag kom hem och lyft av kajaken brakade det ned ett häftigt regn.
 

Liknande trådar