Dagens aktivitet?

Dagens prylspan...

... och för ovanlighetens skull så slog jag till på lite prylar... eftersom allt måste vara klart på tisdag... sen bär det av på min första solotur... imorgon kommer den kompletta sista utgåvan av min packlista ut... efter alla revideringar... spänningen är olidlig hehehe... har intresseklubben noterat klart?

Idag blev det:

En Marmot Kompressor dagsrygga 225g (lyssnar mao inte på de som säger att det är onödigt med dagrygga... jag skyller mig själv som får bära... den dubblerar som sovsäckspackpåse.

Houdini Alpha Zip... underställs tröja på rea!

Ett par Teva sandaler 580g , Mat Blå Band, Liquisole och ett par nya skosnören till kängorna...

I kväll 60 års fest... i morgon vandring 11km i Paradiset...

Thomas
[Ändrat av thomalin 2007-06-30 kl 16:54]

Re: Dagens prylspan...

thomalin; sa:
I kväll 60 års fest... i morgon vandring 11km i Paradiset...

Thomas
[Ändrat av thomalin 2007-06-30 kl 16:54]

Paradiset, det finns en plats med det namnet här i Göteborg också. Där har jag gått min hittils enda riktiga skogspromenad i Göteborgsområdet.

Min aktivitet idag var att plantera om ett gäng orkidéer. Igår sprang jag backe, imorgon blir det kanske 10km.

Kajak

Det regnade idag efter det att jag blivit klar med panelkapningen till det nya altanräcket. Alltså ställde jag in cyklingen, det är rätt trist att cykla när det regnar, paddla är däremot helt OK. Paddlade ca 15 km på Ekoln med start och mål i Haknäs. Skön tur och min nya paddel (Lahnakoski Classic) fungerar väl.

I morgon blir det nog cykel tidigt om morgonen om vädret är regnfritt, därefter blir det att arbeta för sin försörjning.

veckan som gick

Midsommarafton: 3 timmar orientering i ösregn.
Midsommardagen: ca 30km MTB. Lugnt o fint.
Söndag: ca 50km MTB i tok-tempo (ont!)
Måndag: ca 35km MTB. Lugnt o fint.
Tisdag: Vilodag!
Onsdag: Jogging 40 minuter.
Torsdag: Knappt 2 timmar orientering.
Fredag: ca 65km MTB. Intervaller på tunga växlar.
Lördag: Jogging 40 minuter.
Idag: Vila med golf.

/Anders

P.S. Den som bor i trestadsregionen o vill med ut o härja lite får gärna skicka ett mail så hör jag av mig när det drar ihop sig till nåt. Vi brukar vara några stycken som kör gemensamt ibland. D.S.

..... och trestadregionen är alltså Trollhättan, Uddevalla o Vänersborg om nån undrade över det.

/Anders

Re: Re: Re: Dagens prylspan...

thomalin; sa:
millimeter; sa:
Igår sprang jag backe, imorgon blir det kanske 10km.
Låter seriöst med backträning... någon speciell anledning till denna jobbiga träningsform?

... måste nog göra det lite oftare... får nog bli en tur till http://www.flottsbro.se någon gån framöver...

Thomas

Nja jag kör inte så jättehård backträning. Mest för att bli lite starkare i benen och så att jag inte alltid springer horisontellt. Och inte minst så är det mental träning, att jag blir bättre på att plåga mig lite.

Utvecklingen stannar av efter en tid om jag bara springer lägre rundor, så jag försöker variera längd och intensitet. Med pulsklockan jag nu har hoppas jag att det blir lite mer kontrollerat. Förr hade jag tendenser att bara springa samma runda varje gång, och då blev jag rätt duktig på just den rundan, men sämre på kortare eller längre turer :)

Det blev cykel

Idag blev det 39 km cykel med handling i Uppsala och regn men medvind de knappa två milen hem.

Att jag inte cykelpendlar till jobbet längre beror på att det är 95 km enkel resa dock cyklar jag av och till hem när jag slutar före mitt i dan.

Samvetsojämvikt

Cyklat in till stan istället för att åka bil (blev ca 3 mil ToR) och sedan motorklippt gräs 1 timme, släppt ut avgaser som en bil Sthlm - Malmö alltså...

Dagens...

...lugnt återhämtningspass 60 min A1 löp...lite småseg just nu efter lugn vecka med 10-or och ett långpass. Veckan som kommer blir rejälare. Näsa vecka förhoppningsvis en fjällvecka :).

//J

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg