Dagens aktivitet?

Det var ett tag sen jag skrev något här nu...

Idag känns det lite stelt, vi får väl se vad naprapaten säger... skall dit nu.

Thomas
Jobbigt när det är så där. Man kan inte planera, inte träna, inte nånting. Skadan är bestämmande. Det trevliga är att problemen är övergående och att du snart kan börja cykla igen. Ta det lugnt, låt det ta den tid det tar. Det blir desto roligare när du kommer ut igen och kan köra ordentligt igen, vilket förmodligen är ganska snart :)
 
Jobbigt när det är så där. Man kan inte planera, inte träna, inte nånting. Skadan är bestämmande. Det trevliga är att problemen är övergående och att du snart kan börja cykla igen. Ta det lugnt, låt det ta den tid det tar. Det blir desto roligare när du kommer ut igen och kan köra ordentligt igen, vilket förmodligen är ganska snart :)

Jag kom oxå från naprapat idag! Självförvållad "paddelskada" ont mellan skulderbladen! Enligt naprapaten var jag stel i kotorna+ hade överansträngt musklerna(troligen muskelbrisning,skadat muskelfäste,mm)
Känns hopplöst vill bara ut på havet kan inte ens hålla i paddeln! Kan ej heller diska skala potatis utan smärta vilket inte stör mig lika mkt ;)

/Janne
 
Jag kom oxå från naprapat idag! Självförvållad "paddelskada" ont mellan skulderbladen! Enligt naprapaten var jag stel i kotorna+ hade överansträngt musklerna(troligen muskelbrisning,skadat muskelfäste,mm)
Känns hopplöst vill bara ut på havet kan inte ens hålla i paddeln! Kan ej heller diska skala potatis utan smärta vilket inte stör mig lika mkt ;)

/Janne
Ajaj, det där låter inte alls kul. Jag paddlar inte (än, ska paddla lite i sommar med en kompis som har två kajaker. det ser för härligt ut för att inte testas) men jag kan förstå att det måste vara underbart att vara ute i sånt här väder och rent eländigt att inte kunna sticka ut.. Skadat muskelfäste... Har du fått någon prognos för när du kan köra igång igen?

Hoppas att det läker ut kvickt och bra :)

Skador är verkligen skit. Man har aldrig sån träningslust som när man inte får eller kan träna.

För mig blir det ett pass styrketräning idag. Har försummat den rätt länge nu.
 
Nu kanske?

Sedan mitt senaste inlägg för några veckor sedan så har mitt liv härjats av förkylningar i olika styrka och modeller. Kan nog skylla lite på systerdottern, lite på sambon och resten börjar man snart skylla på svininfluensan.
Dessvärre har träningen så klart blivit lidande, två kanske tre pass på dessa veckorna och de passen har bara resulterat i ett förvärrat tillstånd.
Senaste passet igår har ännu inte gett några negativa symptom, förhoppningsvis kan man komma igång ordentligt igen.

Nu kokas det kycklingfond och dricks Laphroaig Quarter Cask, imorgon är det träning igen.
 
Ajaj, det där låter inte alls kul. Har du fått någon prognos för när du kan köra igång igen?

Nä tror inte nån kan svara på det tyvärr! Jag ska vara så aktiv det går såklart! Men det får inte göra ont! Naprapaten sa att när jag "klarar" vardagssysslorna så kan jag börja paddla lite lätt igen!
Har en Dansprint (paddelergometer) så jag börjar testa på den när det känns bättre!

/Janne
 
Efter ett långt regnande större delen av dagen, så blev det en cykeltur(ca 40 km) i Umeå med omgivningar.
Alltid härligt att vara ute efter ett regn, speciellt när luften har "tvättats ren från allt damm som virvlats upp i luften när man borstat upp allt grus från gator och cykelbanor.
Ser fram emot morgondagen, då det är utlovat soligt väder och +12 grader i skuggan!
 
Jag fick älv och hav. Medvind, motvind, uppförsbacke och nedför. Halvtomma hamnar och båthus med full aktivitet. Unga halvt klädda och helgrå skägg i fristadskostymen. Blommor och utsprugna löv träd i jättegrönt. Fick seglare, paddlare, joggare, flanörer och longboardsgänget. Fick Majorna, Slottsskogen och Linnegatan med Crepés. Och en grymt skön spurt upp till Stigbergsliden. Kändes starkt. Kände mig stark. Känns.

Och fixien är vackrare än någonsin.
 
Jobbigt när det är så där. Man kan inte planera, inte träna, inte nånting. Skadan är bestämmande. Det trevliga är att problemen är övergående och att du snart kan börja cykla igen. Ta det lugnt, låt det ta den tid det tar. Det blir desto roligare när du kommer ut igen och kan köra ordentligt igen, vilket förmodligen är ganska snart :)

TAckar för de värmande orden... ja, just nu är det bara att gilla läget... fast det är sjukt frustrerande när hjärnan vill mer än kroppen.

Men det är väl som min naprapat säger: "Om kroppen behöver vila, så kommer den att se till att få det, vare sig du vill det eller inte" :-/

Suck ... Inte ens sin egen kropp får man bestämma över...
 
Thomas, jag tror jag känner igen mig i dig med avseende på frustrationen. Jag mår helt enkelt tokigt bra av att röra mig. Då jag förhindrats (förhindrat mig) av (med hjälp av) skador så har det fortfarande funnits rörelser kvar att göra/förfina: balans, koordination, stretch. Det har kännts bra i nuet att växla över till något annat (med långsiktig vinst). En annan aspekt, för mig, med rörelse/motion/sport är meditation. Också en väg.
 
I går hade jag tänkt att gå på gymmet efter jobbet. Men i bilen på väg till gymmet så ångrar jag mig och tar mig istället till Tyresta nationalpark och går Storskogsslingan (8 km). En fantastisk kväll, varmt i luften och vindstilla. Jag är ofta i Tyresta men det är första gången som jag inte möter en enda människa.
 

Bilagor

  • litenDSC00217.JPG
    litenDSC00217.JPG
    111.8 KB · Visningar: 166
I går hade jag tänkt att gå på gymmet efter jobbet. Men i bilen på väg till gymmet så ångrar jag mig och tar mig istället till Tyresta nationalpark och går Storskogsslingan (8 km). En fantastisk kväll, varmt i luften och vindstilla. Jag är ofta i Tyresta men det är första gången som jag inte möter en enda människa.
Inte så vanligt med bilder i denna tråd! Din bild är verkligen fin och visar en inbjudande stig i en vacker skog! Tack för den!
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg