Dagens aktivitet?

Lugn jogg

Tack för uppmuntrande ord :)

Malin som också varit hängig ett tag nu och därmed kommit efter med träningen tog tag i saken i kväll och drog med mig ut, (jag försökte smita :) ).

Bugs och pannlampa på och iväg till Brantbrinks IP för en kort sväng, blankis, fast med en centimeter snö på som frusit fast, det gjorde greppet bra.

3,74km på 28:27 gav ett 6,47 tempo... lagom distans och tempo för Malin, bara att komma igång är ett stort steg framåt just nu.

Nu blir det tv soffan med pasta och ett, eller två, glas vin...

/Thomas
 
Härligt paddelväder

Lördag: Ca 20km paddling i underbart väder! Lite isbrytning vid GKF sen rundade vi Rivö,Brännö,Galterö,Känsö å Vargö! Vi såg säl å bara en enda liten motorbåt på hela dan ;)

/Janne
 
Löpning 1:15 idag, hyfsat tempo men ingen pulsklocka att mäta med. Är på en kort visit i min gamla hemstad, sprang runt Nydala (var annars?). Hade turen att av en slump träffa en av min hunds valpar, riktigt trevligt. Hon kommer nog också att bli ett odjur, som sin far.

Apropå ingenting: För ett knappt år sen ringde Radiotjänst: -Hej, du verkar inte ha anmält ditt TV-innehav, jag förstår om du missat det, jag skickar en blankett. -Eh, jag har inte haft TV på mer än två år? Jaha, och ingen DVD och ingen kabel-TV och ingen dator m TV-kort (det sista gjorde mig nästan förbannad, de ska ge fan i min dator så länge jag inte nyttjar den som TV). Så, -Nej.

Och så idag: -Vi ser att du flyttat men inte anmält ditt TV-innehav, är det så att du flyttat ihop med någon som anmält TV-innehav åt er båda? -Nej, jag har inte haft TV på tre år nu. -Nähä.

Vad fan? Det måste vara den enda instans som kan ringa och påstå att jag har något som jag inte har?! "Hej, jag ser att du inte betalt din båtskatt" -Öh, men jag har ingen båt. "Hej, jag ser att du inte betalt ditt medlemskap i kattavlarnas riksförbund/PRO/Föreningen Amalgamets Offer". Vilket j*la tilltal. Är man ett sånt ärke-UFO om man faktiskt inte har TV, av den enkla anledningen att det mest sänds skit där? Och de som fuskar med avgiften, tror någon att de ska krypa till korset bara man pressar dem lite per telefon?

Stön.

PS: Märk väl att jag på inget sätt propagerar för att man ska smita från TV-avgiften, om man har TV (lika lite som amalgamtomtarna ska smita från sin medlemsavgift).
 
Senast ändrad:
Apropå ingenting: För ett knappt år sen ringde Radiotjänst: -Hej, du verkar inte ha anmält ditt TV-innehav, jag förstår om du missat det, jag skickar en blankett. -Eh, jag har inte haft TV på mer än två år? Jaha, och ingen DVD och ingen kabel-TV och ingen dator m TV-kort (det sista gjorde mig nästan förbannad, de ska ge fan i min dator så länge jag inte nyttjar den som TV). Så, -Nej.

Och så idag: -Vi ser att du flyttat men inte anmält ditt TV-innehav, är det så att du flyttat ihop med någon som anmält TV-innehav åt er båda? -Nej, jag har inte haft TV på tre år nu. -Nähä.

Haha! Dom ringde till mig med igår! Och jag svarade sanningsenligt att det inte finns nån tv i hushållet... :)
 
Dagens aktiviteter...

Sovmorgon idag... vaknade vid åtta... frukost framför vinterstudion med skidskytte och alpint.

Såg när jag åt frukost våra ekorrar som vi har runt huset. Vi bor på andra våningen och har en hel del gran och tall runtom, perfekt för ekorrar, det är kul att följa dem när de hoppar mellan träden, ibland kommer de riktigt nära. Nu jäklar skulle jag minsann fånga dem på bild! Fram med kameran och på med zoomobjektivet...

Lättare sagt än gjort... dom är ena snabba rackare. Det funkar att följa dem med blicken, men med kamera... efter 30-40 minuter gav jag upp, lyckades aldrig få någon riktigt bra bild, dom upptäckte nog min närvaro.

Sen bar det iväg till Rudan för en sväng i konstsnöspåret, har inte åkt på det spåret något i år, eftersom det brukar vara ganska sunkigt. Men denna gången var det helt ok, hyfsat fasta spår för att vara konstspår, inga genomslag.... men massor av folk... om man skall träna vasaloppslikt så är detta den perfekta träningen. Isiga snabba spår med trängsel och måååånga spårbyten.

Det märktes att skidåkning inte varit i fokus denna vinter... normalt så brukar jag kunna ligga i vänster spår utan att "störa" men nu fick jag snällt flytta mig för de som legat i med träningen.... ett himla sicksackande blev det mao...

...lite som på e4:an... det funkar inte att ligga i höger filen för där kör dom i 90, och ligger man till vänster och kör i 130-140 så kommer alltid de som ska köra i 160 bakom...

Nåja... några varv blev det i den 1,7km långa slingan. 12,45km 57:41min.
Mer info/gps: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7616357

Sen hem för lunch och för att se herrarnas 15km... som ju blev en riktigt trevlig stund med svenskt på 1:a och 3:e plats.

Eftersom Malin suttit inne och jobbat hela dagen och behövde komma ut lite i dagsljus så tog vi en promenad i det nybyggda Vistas området... kul att kolla på alla hus som ploppar upp här och var... det blev tillslut en rejäl promenad på över två timmar, 11,38km gick vi.

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7617975

//Thomas
 
Haha! Dom ringde till mig med igår! Och jag svarade sanningsenligt att det inte finns nån tv i hushållet... :)
Men vafan... Om två militanta TV-motståndare flyttar ihop, måste man då tracka båda? Då kunde jag ju lika gärna ha flyttat ihop med en TV-slav som ställer in festen för att det är kvaltävling till Schlagerfestivalen, från hennes hemstad Säffle...
 
Men vafan... Om två militanta TV-motståndare flyttar ihop, måste man då tracka båda? Då kunde jag ju lika gärna ha flyttat ihop med en TV-slav som ställer in festen för att det är kvaltävling till Schlagerfestivalen, från hennes hemstad Säffle...

Jaja...var inte en sån kultursnobb nu... :) Jag lyssnar på P2 nu, blir det pluspoäng?
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg