Dagens aktivitet?

skottade snö i fredags. skottade snö i lördags. skottade snö i söndags. skottade snö i morse. Blir nog vila imorgon. Och nej, jag har ingen snöslunga...

Roland
 
skottade snö i fredags. skottade snö i lördags. skottade snö i söndags. skottade snö i morse. Blir nog vila imorgon. Och nej, jag har ingen snöslunga...

Roland

Önskar jag hade snö att skotta.... skidsäsongen kommer liksom aldrig igång...

Påminner om när jag var liten... när snön kommit då drog jag och bästa kompisen runt på med olika snöskyfflar på en pulka i vårat bostadsområde. runt 9 snåret när folk käkade frukost, granskade vi vant svårighetsgraden på snön på uppfarten, bedömde priset, ringde på och erbjöd oss skotta. Nästintill alla ville ha våra tjänster... vilken business vi gjorde! Min första, och enda, snowracer finansierades så.
 
Dagens aktivitet: jobba och titta längtande ut genom fönstret...strålande sol och blå himmel, en halvmeter pudersnö täcker hela Jämtland...(iaf Ösd).

Ska banne mig ut och promenera en timme på lunchen, och sen gå hem ist för att ta bussen efter jobbet! Japp. Så det så :)
 
Längdpremiär

Hade säsongspremiär på längdskidor idag. Har fått dröja pga diverse bök med skidor (stenslipning mm), en skada på foten (tappade ju en kniv, smart...) och allmän brist på entusiasm.

Premiären blev som vanligt: Strålande väder, strålande humör, välvallat, stora förhoppningar, och inte mycket mer... inga cykelvägar (i Östersunds tätort tar man Audin till brevlådan, för att inte tala om skidspåret), svårcyklat med frusna växlar och skidpjucks, dåligt uppdraget spår och mycket kallare före än termometern angivit (kring -13- -15 snarare än -5). Bakhalt och tvärhugg, stavarna slirar i lössnön. Kan det bli bättre? Det blev i alla fall en tjurig mil på 45-50 minuter nånting.
 
Åkte skridskor Vagnhärad - Strängnäs igår. Med lite taxitransfer på mitten.
Isarna varierade mellan fantastiska och knappt åkbara. Vi började med en lätt medvind som mojnade och sen återkom som lätt motvind.

Jag tror att det blev knappa 70 km på isen, inte illa med tanke på iskvaliteten
 
Torsdag: Löpning 7,5km äntligen gick det att springa i skogen igen,is å lite snö men inte halt;)
Sen på blev det 5km på Dansprinten oxå!

/Janne
 
Gårdagens...

... Igår var det dags för andra löppasset efter sjukfrånvaron... jag lät det gå två dagar emellan för att inte stressa för mycket, och det var bra för jag hade lite träningsvärk efter första passet.

Blev kvar längre än väntat på jobbet så det fick bli en asfaltstur i närområdet. Jag gillar egentligen inte att springa på asfalt när det är både barmark och ishalt... sliter onödigt mycket på bugsen att springa så mycket på asfalt, men dom behövs, för rätt som det är så är det ishalka.

Eftersom belysningen är dålig på vissa gator och isen rejält knölig och ojämn så fick pannlampan hänga med, har ju inte lust att stuka foten igen... förvånande nog så lyckades jag med bedriften att springa fel... så jag tvingades ta en extra sväng runt ett kvarter och vända... Förövrigt så kändes ganska tungt och jobbigt... t o m tråkigt.:-(

Distans: 6,49km
Tid: 31:56
Tempo: 4:55min/km
Gps fil: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7610321

Avslutade hemma med 8 minuter balansövningar...

I kväll blir det bara slappa framför tv:n!

/Thomas
 
Veckan efter vintermarknaden är av tradition svinkall,men numera måttligt kall.
snö med konsistens som vetemjöl.
Åkte igår på elljusspåret,-24 när jag började,efter halva varvet slocknade lyset för att "köldgränsen" nåddes,så det blev att kava på i tilltagande skymning, lite för lite hjälp av månen i skogspartierna.15km,såg hjälpligt mot slutet.
Idag hundkörning 12km,då behövde jag inte slå på pannlyset,vi var klara ca 17.15.Vovvarna verkar inte bekommas av att det är kalllare än -20 på så korta sträckor.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg