Dagens aktivitet?

Jobbshopping, cyklat runt i stan och fram och tillbaka ett par gånger.
Senaste gången blev det till simhallen. Rätt tomt i bassängen. En lugn halvlång simtur. Skönt att mjuka upp skuldror efter gymmet igår. Bra att vila ben o fötter.

Imorrn blir det förhoppningsvis uteaktivitet på riktigt. Ut i leran på två hjul hoppas jag!
 
öl

Firmafest igår,,,jobbigt värre. Idag prommis med vovven o sedan kebabtallrik o öl. Senare ikväll julbord o mera öl,,,,jobbigt jobbigt :)
 
Lördag förmiddag, skridskor på snötäckt is. Hela havet som ett enda stort dansgolv... Blir tidigar mornar nu några dagar framöver så man hinner nyttja isen allt vad som går.
 

Bilagor

  • DSC08562.jpg
    DSC08562.jpg
    16.2 KB · Visningar: 166
Söndag: Veckans roligaste träningspass 30km i kanot med 2 kompisar(Douglas å Lars H.)
I början underbar sol å bitvis lite tunn is sen mulnade lite vindökning å isen försvann :)

/Janne
 
Ägnat Hela J-a dan åt Dammträning. Den nya innesporten så här inför jul... Dvs städat. Och städat. Och städat. Usch! Kan ju få vem som helst att aldrig vilja köpa hus...(eller vad säger du Staffan? :)

Imorgon, då, ska jag banne mig ut och springa! Eller...kommer nån tvinga mig att leta gran i stället tro?
 
Tisdag: Dan innan Julafton å då äntligen torrt på vägarna så det blev MC(KTM) till gymmet för lite hårdkörning,måste ju göra lite plats för mer julmat ju :)

/Janne
 
Eftersom Glocalnet sölat något förbannat med sin bredbandsleverans (och när de sen skickar så är det fel paket... great...), så har jag inte haft internet på snart två veckor (mina föräldrar har varit utan i snart två månader, men som snillet på Glocalnet svarade när jag sa att jag var less på att vänta: "Det här händer väldigt sällan". Tack så j-la mycket.)

Har mest städat, flyttat möbler och stökat på hemma hos päronen de här dagarna. Slängt ut möbler och en spisfläkt inkl kåpa. Lite löpning och styrketräning har det också blivit, men inget avancerat. Ska ut och hugga granen strax, hoppas dessutom på lite mer styrka ikväll. Sen ska klapparna slås om och rimmas på, förstås. Det riskerar att bli mycket sent och mycket glögg i afton...

Speaking of rim, så skrev jag följande rader på ett fönsterkuvert en gudsförgäten morgon under helgen. Jag funderar på att kalla den "Dödsprocessen"

Efter implosionen
när själen lämnat kroppen
och rigor mortis släppt sitt grepp,
ställs kadavret ut
på anatomiska teatret,
och mäts och vägs och skärs i
men utan att det blöder.

Senare inträder föruttnelsen,
kroppen blir åter varm och smidig
och befriad från själen reser den till Sunnanö
där den drar en vals
och dansar ut
med Eva Liljebäck.
 
Äntligen, kom ut på 7 km löpning i sällskap med föräldrarnas bordercollie idag. Strax under nollan, klart och kallt och grymt skönt! :) Sen kanske gransläpning räknas som aktivitet också? Jag och syrran tog oss iaf upp på berget i förmiddags, strosade runt lite och dissade diverse exemplar innan vi sågade ner en som var helt ok, och bar hem den. Barrträd inomhus, jag säger då det... Nu vill jag att syrrans ungar ska somna, så ljudnivån sjunker till möjligt-att-tänka-läge, en film och lite glögg vore inte fel... God jul på er allihop!
 
Klockan är just nu tio i två på natten till julafton.
Frukost med mina fem katter, Risgrynsgröt o skinkmacka samt Zoegas svartaste kaffe, mmmmm
(katterna får nyskalade räkor)
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg