Jag hade en punktering i somras. Körde på en sten på en traktorväg i högt gräs och stannade och bytte slang, men efter detta så blir hela tiden en ojämnhet. Känns som en bula och tänkte först att det var fälgen som fått sig en smäll och blivit förstörd. Testat att byta både däck och 2 olika slangar (men av samma sort), men först i dag när jag drog på ordentligt med luft (4.5 bar) så såg däcket ut att fyllas ut ordentligt av slangen och bulan tycks borta. Vid lägre tryck så kunde man med blotta ögat se att däcket inte riktigt satt jämt över fälgen inte fyllde ut helt och åstadkom denna bula på exakt samma ställe hela tiden. Verkar ju då som att det är slangen som är fel och inte passar? Det är en allroundslang från continental som enligt beteckningen ska passa 32/47-609/642. Mitt däck nu är 42-622 och i somras hade jag ett XC 40-622 .
Tror ni jag kan köra på 3 bar om jag köper en bättre anpassad slang för 42-däcket?
Tror ni jag kan köra på 3 bar om jag köper en bättre anpassad slang för 42-däcket?