Slangen var i båda fallen så uppfläkt men jag skulle nog kunna påstå att hålen var mer på sidan av slangen.
Hålet såg ut som när Snurre Sprätt håller pekfingret i gevärsmynningen och hela gevärspipan fläks upp av smällen.
Cykeln är 2år och fälgbanden är hela och gummiflexande som dom ska vara och låg centrerat på fälgen.
Det första jag gjorde var att känna och kolla på däcket både in och utsida om det fanns något vasst, men däcket var helt rent. Annars har man punktering igen och ingen extra slang.....
Det var bakdäcket båda gångerna och på olika ställen förhållande till ventilen.
Jag tvättar våra cyklar 1ggn/vecka och då kollar jag också lufttrycket som är 4 bar, så det har inte varit något genomslag.
Vi cyklar 90% asfalt och grusvägarna är väldigt förlåtande för att min fru ska klara av det.
Till saken hör att jag har kört motocross och enduro i över 40 år, så jag har bytt ett antal däck i mitt liv och cykeldäck med slang är rena barnleken att byta jämfört med ett motocrossdäck.
Jag är alltid noga med att ha potatismjöl på slang och pudra inne i däcket för att minska friktionen mot punkteringsrisk. Ett beprövat gammalt knep som funkar...