Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bra matsked
- Trådstartare kenneth1
- Start datum
Jag har mycket goda erfarenheter av mina lexanbestick från GSI/Four Seasons. Jämfört med Daniels sked - jo, jag har sett den - så verkar de klart tåligare.ala; sa:Har också lite risiga erfarenheter av lexanbestick, tror att även mina var vaude. De höll dåligt helt enkelt...
http://www.globetrotter.de/de/shop/...Beh%E4lter&u_kat=Besteck%2C+K%FCchenzubeh%F6r
Observera att själva besticken väger 23g tillsammans.
Låter bra!
Faktum är att jag har gett lexanbestick en andra chans, fast av ett annat märke dvs varken Vaude eller Four seasons. Jag har dock inte använt dessa i fält ännu men jag får väl se hur det går. Jag får väl ta med både sked och gaffel så jag klarar mig även om en av dem skulle haverera
/Andreas
Faktum är att jag har gett lexanbestick en andra chans, fast av ett annat märke dvs varken Vaude eller Four seasons. Jag har dock inte använt dessa i fält ännu men jag får väl se hur det går. Jag får väl ta med både sked och gaffel så jag klarar mig även om en av dem skulle haverera
/Andreas
Kolfiber
Vi gjorde en kolfibersked, det är snyggt! Vikt ca 3g. Har en på 1.9g men då är den svajig
Men jag framhåller fortfarande träskedar, funkar bra i teflongrytor, blir ej varma kalla och är skapligt lätta ca 10g. Dessutom gratis om du har en kniv...
Utseeendet kan anpassas efter person, munbredd, djup osv;-)
Se exempel på: http://www.fafnerengineering.com/nsf_nn/showpicture.asp?ID=1&NR=3
[Ändrat av fafner 2004-02-04 kl 11:01]
Vi gjorde en kolfibersked, det är snyggt! Vikt ca 3g. Har en på 1.9g men då är den svajig
Men jag framhåller fortfarande träskedar, funkar bra i teflongrytor, blir ej varma kalla och är skapligt lätta ca 10g. Dessutom gratis om du har en kniv...
Utseeendet kan anpassas efter person, munbredd, djup osv;-)
Se exempel på: http://www.fafnerengineering.com/nsf_nn/showpicture.asp?ID=1&NR=3
[Ändrat av fafner 2004-02-04 kl 11:01]
Lyllo!
Jag måste säga att Nermanders sked är bland det snyggaste jag har sett! Klart avis!
Går de att hitta på marknaden?
På Max (hamburgerhaket) har de fina gratisknivar och -gafflar. Har inte testat dem i kyla och svåra förhållanden, men de känns minst lika bra som mina lexanbestick som både är tyngre och dyrare.
Min lexangaffel gick för övrigt sönder i somras, och de har aldrig gått att ha som stekbestick eftersom de smälter. Inte bra.
Jag måste säga att Nermanders sked är bland det snyggaste jag har sett! Klart avis!
Går de att hitta på marknaden?
På Max (hamburgerhaket) har de fina gratisknivar och -gafflar. Har inte testat dem i kyla och svåra förhållanden, men de känns minst lika bra som mina lexanbestick som både är tyngre och dyrare.
Min lexangaffel gick för övrigt sönder i somras, och de har aldrig gått att ha som stekbestick eftersom de smälter. Inte bra.
Häpp, då har du inte sett min!
Jag har nära nog den perfekta "snyltskeden", gjord av en spaghettisked i plast (ni vet en sån där stor sked med tänder på). Jag har kapat av tänderna och kortat skaftet och filat till den. Med ett enda skedtag kan jag sleva upp (nåja inte riktigt, men nästan) en halv trangiakastrull! Det viktiga är att urgröpningen fortsätter en bra bit ner på skaftet. Det är då du kan sleva upp såna mängder att din matpolare (om ni delar kastrull) blir alldeles andfådd av stress för att kunna hinna äta ikapp.
Det här är en risked, men den ser ut någonting åt det här hållet.
Jag har nära nog den perfekta "snyltskeden", gjord av en spaghettisked i plast (ni vet en sån där stor sked med tänder på). Jag har kapat av tänderna och kortat skaftet och filat till den. Med ett enda skedtag kan jag sleva upp (nåja inte riktigt, men nästan) en halv trangiakastrull! Det viktiga är att urgröpningen fortsätter en bra bit ner på skaftet. Det är då du kan sleva upp såna mängder att din matpolare (om ni delar kastrull) blir alldeles andfådd av stress för att kunna hinna äta ikapp.
Det här är en risked, men den ser ut någonting åt det här hållet.
Jag minns faktiskt inte var vi köpte de där besticken. De fina hålen i min har jag borrat själv, mest för att skaftet såg så irriterande tjockt ut (viktvinsten är ju inte många gram).
<REKLAM>
De som var med på prylträffen i höstas kunde ju beskåda skeden live, den chansen kommer nog finnas även på nästa (om skeden inte gått hädan till dess. 8-9 maj är den preliminärt inplanerad till, jag har dock inte kommit mig för att reka de tilltänkta platserna ännu.
</REKLAM>
<REKLAM>
De som var med på prylträffen i höstas kunde ju beskåda skeden live, den chansen kommer nog finnas även på nästa (om skeden inte gått hädan till dess. 8-9 maj är den preliminärt inplanerad till, jag har dock inte kommit mig för att reka de tilltänkta platserna ännu.
</REKLAM>
Vafalls,
var det inte Mallis på tapeten alldeles nyss?
/ G
var det inte Mallis på tapeten alldeles nyss?
/ G
Härligt Peter, då kan vi räkna med en storslagen prylträff i varmare klimat. Raskesven (för dagen iklädd hatt och rutig flanellskjorta med windstoppermembran) riggar kåtan och sen är det bara att invänta kvinnsen. Under tiden kan vi äta pemmikan, stryka kläder och gå in våra då nyinköpta membrankängor runt Raskens ständigt kollapsande kåta.
Det blir en träffa att minnas det!
/ G
Det blir en träffa att minnas det!
/ G
UL
När slår man detta? Har provat titanbestick, men de är bara kalla, tyngre (än lexan) och dyra.
Har haft problem med mina lexanbestick en gång. Om man lämnar dem i en titanpanna (som är kända för att ha dålig värmeledning dvs har hotspots) vid snösmältning så kan de smälta. Även om jag smälte halva skeddelen, så hindrade det inte mig att äta soppa på den turen.
Kör med lexan!!!! 23 g och ca 40:- setet.
haskell; sa:Jag har mycket goda erfarenheter av mina lexanbestick från GSI/Four Seasons...
..Observera att själva besticken väger 23g tillsammans.
När slår man detta? Har provat titanbestick, men de är bara kalla, tyngre (än lexan) och dyra.
Har haft problem med mina lexanbestick en gång. Om man lämnar dem i en titanpanna (som är kända för att ha dålig värmeledning dvs har hotspots) vid snösmältning så kan de smälta. Även om jag smälte halva skeddelen, så hindrade det inte mig att äta soppa på den turen.
Kör med lexan!!!! 23 g och ca 40:- setet.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg