Hej alla
Vill börja med att tacka för värdefulla inspel kring bokning på STFs webb.
Vi använder idag ett standardsystem för boendebokning, och har ännu inte fullt ut fått till den funktionalitet vi önskar när det kommer just till förbokning av fjällstugor som implementerades under pandemin. Utmaningen med kalendern/almanackan är vi medvetna om och vi har en dialog med vår leverantör med förhoppning att det ska lösas.
Likaså håller vi med om att bekräftelsen är lång, och här tittar vi på en alternativ lösning för just fjällstugor, där vi har en utmaning med mobiltäckningen på flera platser vilket gör att stugvärdarna inte alltid har tillgång till bokningsinformationen i systemet.
Vad gäller ändringar så jobbar vi även här mot en teknisk lösning där man som gäst själv ska kunna ändra sin vistelse digitalt, men det krävs ganska så komplex funktionalitet för att få det på plats inte minst för kombinationsturer. Så tills vidare gäller avbokning och ny bokning om man vill kunna ändra sin vistelse utan kostnad. Här har vi från och med 2022 sett över avbokningsvillkoren och ändrat dem från 7 dagar till 18.00 dagen innan ankomst för fjällstugor, för att göra det mer flexibelt att ändra och avboka. Vår bokning kan också hjälpa till med ändring, men då tar vi som sagt en administrativ avgift på 300 kr, vilket är samma för alla STFs boenden.
Vi är medvetna om att vi fortsatt har en del utmaningar att jobba på, och hoppas att stegvis kunna förenkla onlinebokningen för våra fjällstugor framåt.
Passar på att önska er alla en fin påsk
//Ulrika Nordgren, STF