* Inov-8 Roclite 315, verkar bra men hur är storleken, har normalt 42 i mina dojjor.
* Salomon XA Pro 3D Ultra, verkar (ologiskt nog) som en lättare och smidigare sko en den ovan. Dessutom lättare att hitta i lokala butiker men tål den o vandras med?
* Salomon Techamphibian II, klassikern som börjar kännas gammal, håller den än eller är Inov-8 att föredra?
Jag vandrar med Inov-8 Terroc 330 som har en luftigare passform än 315. Det är nog mina favoritskor som jag använder så ofta jag kan även till vardags. Mina 330 passar mig bättre än de Salomonskor jag har i samma storlek.
Tech amphibian är nog lite av en hata/älska-sko. Men de går ju att använda som sandalalternativ om man inte gillar dem för vandring.
XA Pro känns som en ganska säkert kort om man vill hitta i lokal butik. Jag skulle själv inte ha nåt emot att vandra i såna om det inte vore för att svenska butiker är så dåliga på storlekar över 46. Å andra sidan är det både roligare och billigare att beställa Inov-8 från England än köpa Salomon på Stadium.