crazy; sa:Du menar att de håller sig undan och de ser man inte offentligt.
Nu är det på det viset att acceptansen är betydligt större för rovdjuren i storstaden. Acceptansen är även större för homosexuella osv. Det beror troligtvis på utbildning vilket förhoppningsvis leder till ett mer kritiskt och nyanserat tänkande. Vi har diskuterat det där tidigare.
Det här handlar inte om att alla på landet är idioter utan att det finns en viss överrepresentation av människor som inte är lika källkritiska som är intresserade av ämnet. Därför florerar mer myter på landsbyggden. I storstaden florerar annan dynga som tex lapplisornas negativa inverkan på stadsbilden. Men nu diskuterar vi rovdjur vilket inte är ett centralt ämne i storstaden.
Men det här är ganska ointressant så jag går tillbaka till huvudämnet.
Det är det med stor beundran jag tar del av inlägg från den sofistikerade och upplysta storstadsbefolkningen (vad vore Sverige utan denna vår ledstjärna!?).
Trots att jag bor i en mindre stad skulle jag vilja anföra följande lilla försynta anmärkning på föregående inlägg: Som bekant finns det inte alltför många rovdjur kring Stureplan(annat än de som tillhör människosläktet). Du tror inte att den högre acceptensen av rovdjur i storstadområden kan bero på just ett sådant faktum? Det medför inga direkta kostnader att förespråka en stark björnstam om du inte bor bland dem.