@Familjen F: tack för info! Hur många sov ni i tältet? Upplevde ni den som "tillräckligt stor" för er? Var sitthöjden inne i tältet OK? Regnade det när ni var ute? Upplevde ni kondens? Var det sommar/fjäll? Känns absiden "stor" nog?
Ledsen, många frågor, men vetgirig. Man ser bara måtten på en skiss, men svårt att föreställa sig hur det är på riktigt.
Ja, den är nog det lättaste tältet jag hade i min lista, en klar fördel!
Undrar över hur kvalitén är vs pris på de billigare jämfört med de dyrare. Läste ex detta test (http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article457153.ece) där Akka fick "bäst i test", och Fjellheim "rekommenderas". (Båda fick dock 5/6 i totbetyg)
Det enda negativa jag läst om Fjellheim är att myggen tar sig igenom myggnätet och att det finns vissa som har problem med tältpinnar som går sönder. Vet dock inte om detta bara är "måndagsex" eller "äldre modeller"...
Hej!
Vi var två vuxna och två barn (152 & 133 cm). Vi var i skogsmiljö, men den enda platta ytan var en berghäll, så det blev lite si och så med sträckningen av tältet... Vädret var fint, så jag vet inte hur det funkar i regn, med kondens osv.
Utrymmet i absiden och sitthöjden i innertältet kändes riktigt rymligt. Liggbredden kändes inte så stor som jag hade hoppats, men tältet var ju inte optimalt uppsatt, så det berodde nog mest på det.
Vi fick inte besök av några mygg inne i tältet. Stängerna var tunna och lätta, men klickade i varandra väldigt lätt. Dock medföljer extra stångdelar, ifall olyckan skulle vara framme.
/Jessika