Ah, perfekt! Det är sån här erfarenhet jag hade hoppats få höra om! Så nu överfaller jag dig med lite frågor, ledsen. ;-)
Vandrar du med din Tentipi? Upplever du det som mycket tyngre/otympligare än Staika? Hur många brukar ni kunna sova i den bekvämt? Kör du med eller utan innertält/golv?
Vilka miljöer har du testat den i?
Jag har läst en del foruminlägg om "skräcknätter" då det sett kåtor blåsa bort i vinden och människor som håller i mittstången för glatta livet, medan de i deras tunneltält knappt märkt att det blåser. Det är väl bl.a. såna inlägg som gör mig lite nervös (förutom vikt/storlek att bära).
Inte för att jag tänkt vara ute i extremväder, men ifall man blir överraskad etc.
Tentipin väger 3hg mer än Staika och är lite större volym att bära,men är lätt att komprimera med tältpåsen.
Har vandrat både i skog och fjäll,själv och med kamrater.Den kan vara väl tung om man är ensam och ska gå långt,men med 2-3 kamrater som delar på vikten går det knappt att få bättre komfort med den lilla vikten.
Har varit på 10-dagarstur i Sarek med 3 vänner och mycket packning,upplevdes ändå inte trångt och det fanns plats över.
Har inget innertält eller golv,använder en lättviktspresenning som golv ibland.