Jag har hittat en bäverhydda på ganska lagom avstånd hemifrån för att kunna tillbringa en del tid där. Självklart dyker tanken på att ta några bra bilder på den upp i mitt huvud, men hittils har jag inte lyckats så jag blir nöjd. Främst är det beroende på att bävern verkar vara otroligt skygg: så fort den får vittring på mig försvinner den. Och hittils har det varit så att när den försvinner så har jag inte hittat den mer den natten.
Jag undrar då: hur kan man vänta sig att en skrämd bäver beter sig? Visst, den slår med svansen i vattnet och dyker, men håller den sig i hyddan resten av natten eller gör den något annat? Om den gör något annat, vad? Finns det något knep så bävern inte reagerar på ens doft? Hålla sig i lä im bävern funkar bara om jag slipper simma för att komma dit...
Jag undrar då: hur kan man vänta sig att en skrämd bäver beter sig? Visst, den slår med svansen i vattnet och dyker, men håller den sig i hyddan resten av natten eller gör den något annat? Om den gör något annat, vad? Finns det något knep så bävern inte reagerar på ens doft? Hålla sig i lä im bävern funkar bara om jag slipper simma för att komma dit...